Jump to content

M203

Recommended Posts

Några av de grejor som trillat in sista tiden. Utöver de på bilden kan nämnas 5.11 tactical pants för frilufts/hobbyverksamhet, underarmour coldgear crewneck, paracord etc. Saker som anländer nästa vecka (förhoppningsvis) är en ranger hoodie och en kl1 till e1e:n.

På bilden är en charge xti, en casio protrek prg 70T samt en sf e1e

p10101722ex.jpg

God fortsättning!

• Replies 149
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Får nog ta det lungt med USA-inköp, med tanke på att UPS bestämde sig för att skicka ut krav på 500 spänn i tull och moms en vecka efter att jag fick paketet. Kul julklapp det blev (ja, räkningen kom givetvis dagen före julafton). :dribble:

Ja som nämnts i denna tråden och andra är det så UPS fungerar. Försök få de du handlar av att skriva ner värdet (med allt det innebär) eller välj ett annat fraktalternativ. Det som är bra med UPS är att de skickar raka vägen och paketet fastnar aldrig i röret.

Ha en bra dag

Det är inte UPS som fungerar så utan de svenska importreglerna.

Det som skiljer UPS från andra logistikföretag är att UPS sköter all hantering inklusive förtullning själva.

Detta för att kunna hålla den höga sevicegrad som dom lovar med bl.a expressleveranser innan kl. 12.00 nästa dag.

Det är alltid upp till dig som konsument att tänka på att tull och moms tillkommer (kan tillkomma) på inköp utanför EU.

The Swede

*UPS Service Provider*

Det var det här jag menade med UPS. Och som jag sa så är det positiva att grejorna kommer rakt till dörren utan fördröjning. TNT till exempel skickar ut ett brev (modell snail mail) till kunden som sedan måste betala in tull och moms och faxa, maila in kvitto på att betalningen är genomförd. Detta kan många gånger upplevas som mycket frustrerande då det tagit paketet 2-3 dagar att komma till Sverige och sedan måste man vänta lika länge till eller längre innan man har grejorna i sin hand.

Jag anser också, som jag nämnt innan, att man ska räkna in tull och moms när man beställer. Klarar man sig utan så är det en bonus. Om man googlar och på annat sätt söker aktivt på friluftsforum med mera lär man sig snart vilka företag som ger en större chans att "klara" sig.

/M203 som som verkligen gillar att beställa från utlandet!

Det jag inte gillade var att räkningen kom flera dagar efter att jag fick paketet i min hand. Den borde givetvis ha överlämnats samtidigt som paketet, särskilt eftersom förfallodagen sätts till 10 dagar efter paketets ankomst. Tar det då en vecka att få räkningen får man orimligt lite tid på sig att betala, särskilt om det ligger en helg i vägen.

Men det blev fortfarande billigare att köpa från USA än att köpa motsvarande lampa i Sverige.

@M203

Är det bara jag som ser fel eller är inte lampkroppen på din E1e olikfärgad?:-(

Hard Anodized vid knappen svart på mitten och grön/svart lamphuvud?

Ny från SF eller beg från nån annan?

Det är rätt ovanligt att den grön/gråa/wtf HA har olika nyanser, jag har väl det på de flesta lampor och reserv/tillbehörs delar.

Den svarta är betydligt mer uniform, dock tycker jag den är otroligt ful.. likeväl som gun metal blå som borde heta "gay metal purple" ;)

Svart HA är däremot glockren.

@M203

Är det bara jag som ser fel eller är inte lampkroppen på din E1e olikfärgad?:-(

Hard Anodized vid knappen svart på mitten och grön/svart lamphuvud?

Ny från SF eller beg från nån annan?

Jo nu när du säger det så!

Den är ny från Ebay, skillnaderna syns inte särksilt väl irl. Blir en ny bild när kl1 kommer på.

Förövrigt är jag nöjd med lampan, har lite förhoppningar på kl1:an.

Sen behövs de bara en l4 så känns det komplett. Har sen innan en photon freedom och en g2

Ha en bra dag

Det jag inte gillade var att räkningen kom flera dagar efter att jag fick paketet i min hand. Den borde givetvis ha överlämnats samtidigt som paketet, särskilt eftersom förfallodagen sätts till 10 dagar efter paketets ankomst. Tar det då en vecka att få räkningen får man orimligt lite tid på sig att betala, särskilt om det ligger en helg i vägen.

Men det blev fortfarande billigare att köpa från USA än att köpa motsvarande lampa i Sverige.

Nu hamnar vi en del OT här men jag vill ändå förklara.

Om du beställer en vara från t.ex New York och den skickas med expressleverans med UPS på en tisdag så levereras den till dig på onsdagen före klockan 12.00 i våra större städer, i övriga fall före klockan 17.00.

På den tiden vill du alltså att dom även ska hinna med att tullbehandla din leverans?

Om leveransen i stället går som standardleverans har du varan inom 2-4 dagar, även detta är ganska snabbt.

The Swede :)

Sen behövs de bara en l4 så känns det komplett. Har sen innan en photon freedom och en g2

Hehe, komplett tills du fått dem, och sedan bara, bara vill ha en till, bara en, för att det skall bli komplett.. ;)

Jag antar att du köpte den nya KL1'an? Ser fram mot en liten rescension!!

TIR'en skall tydligen skapa en riktigt bra kägla, speciellt för att vara en diod.

Skillnaden melan den nya och den gamla skall tydligen vara klart märkbar... stackars mig som bara har den gamla.. :)

Väldigt OT/

Skulle någon vänlig Blågul kunna ränsa upp i inläggen (även detta då den inte för diskusionen framåt för 5 öre) och låta tråden fortsätta handla om nyinköpt material och inget annat.

En aldeldes egen pajkastningstråd i markan kanske skulle sitta fint även om jag vet vem jag håller på i just denna diskusionen.

Tack på förhand /CfrHGB

/SLUT OT

Dom är från ITT och ATN.

MVH SWJ.... :worthy:

och det innebär? (kan inga förkortningar)

Edit: inga företagsnamn nu. Jag misstänker att du inte köper dom själv för egna pengar.

Edited by jake the snake

• Super Administrators

..och jag köpte ny kniv, då min Smith&Wesson inte tyckte om att bli bändad i en gran.. :banana

Här är den.. en CRKT ...efter mycket om och men..och 2sharp fick säga sitt också. :)

@ Johan ES

Hmm...  Hur stor är väskan ??? Vars köpa ??? :lol:

Väskan är köpt hos D-Gear

Enligt hemsidan har den följande mått:

7" x 5" x 2,25" (måttenhet: tum)

Just nu rymmer den följande:

1 Försvarets första förband

1 aluminiumfilt

5x10 cm plåster

5 kompresser

1 Akla "för små sår"

2 kräppade gasbindor

1 förbandssax

1 pincett

1 maglite solitaire

1 filmburk med Alvedon (mot allmän värk)

1 filmburk med Dimor (stoppar diarréer)

1 filmburk med Bafucin (vid halsont)

1 Xylocain® salva (smärtstillande)

1 Hydrokortison CCS kräm 1 % (inflammationshämmande)

Ska utöka den med bl a Compeed (skavsårsplåster), skyddshandskar och LHP kräm.

/Johan ES

Edited by Johan ES