Jump to content

Nya prylar 2012


903Lew

Recommended Posts

Idag anlände ett paket från recon.

 

• 1st 4pack magpul 7.62 Nato.

• 1st sjukvårdsväska small till västen, med matchande patch(kors i grönt och svart)

• 1st knivadapter till västen. Tog denna som utfyllnad då jag inte riktigt kom upp i 500kr med dom anda produkterna.

 

Så nu väntar jag bara på ett paket från en sida, sen så är jag redo för årets SÖF :)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 169
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Våld. Fanskapet ska ju sitta så hårt de bara kan.

Jobbigt läge när man sen ska vårda magen.

Våld. Vård av plastmaggen torde vara något som händer mycket sällan men när det tvunget ska hända går allt med våld.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Någon som har nå bra tips på hur man får över magpuls 5.56 över plastmagen. Känns som att nästan var tvungen att köpa storlek 7.62.

 

Nu har du ju köpt "vanliga" magpuls annar borde det fungera med

http://www.amazon.com/Magpul-Industries-PMAG-Ranger-Floorplate/dp/B002E6QZR0

Tror att det ska passa till plastmaggen. Passar nog bättre i magfickorna oxå. Har inte provat själv.

Link to comment
Share on other sites

Någon som har nå bra tips på hur man får över magpuls 5.56 över plastmagen. Känns som att nästan var tvungen att köpa storlek 7.62.

 

Nu har du ju köpt "vanliga" magpuls annar borde det fungera med

http://www.amazon.com/Magpul-Industries-PMAG-Ranger-Floorplate/dp/B002E6QZR0

Tror att det ska passa till plastmaggen. Passar nog bättre i magfickorna också. Har inte provat själv.

Nej, passar inte alls på något sätt alls på våra Svenska magasin. (plåt eller plast)

Link to comment
Share on other sites

Meindl Kansas GTX

 

http://imageshack.us.../125918001.jpg/

 

 

Buck 750 Redpoint

 

http://imageshack.us...6041medium.jpg/

 

Kängorna är helt underbara, som att trava fram på moln.

Kniven är intressant, man fäller ut den med pekfingret, ett nytänk som jag gillar

 

Här är en video om kniven...

 

Link to comment
Share on other sites

@Renown:

Om du vill ha en kniv i lite bättre mtrl med samma öppningsteknik (men med linerlock) rekommenderas Böker Exskelibur I (eller Mike Skellern Exskelibur om du har jättemycket deg). Buck är mycket (billiga, bra, klassiska) men nytänkande har de nog aldrig varit.

Link to comment
Share on other sites

@Renown:

Om du vill ha en kniv i lite bättre mtrl med samma öppningsteknik (men med linerlock) rekommenderas Böker Exskelibur I (eller Mike Skellern Exskelibur om du har jättemycket deg). Buck är mycket (billiga, bra, klassiska) men nytänkande har de nog aldrig varit.

 

nytt för mig IAF. men den är tänkt för min EDC så vill inte slå på för stort för en fällkniv, den hade helt enkelt en vass egg och en "skarp" rygg (för eldstålet) så den fyller sin funktion, BTW den tidigare fällkniven jag hade var nån promotion EKA yttepytte minikniv med en egg aningen slöare än FM´s straffpotatisskalare så den här är ett jättekliv upp för mig i fällknivsvärlden.... (och den har en ölöppnare... 0:) )

Edited by Renown
Link to comment
Share on other sites

påväg till helgens kurs upptäcker jag till min förskräckelse att jag inte hade nån kniv med mig, svängde in på närmsta Jula och införskaffade en rackare för 59kr med ända mål att den skulle överleva helgen, helt klart nöjd nylonfickan var dock i sämsta laget

 

 

 

 

 

 

959084-jpg.jpg

Link to comment
Share on other sites

Landade ett antal (4) magasin från TK Academy, sort Mec-Gar Beretta M9 som kommer att moddas för att passa annan pistol.

*pic snip*

Vilken då och varför då? :)

Edited by 2Sharp
Link to comment
Share on other sites

Här har kommit hem 4 st customsydda magfickor för ak4. Tillverkare Asgaard Tactical.img4052ko.jpg

Uploaded with ImageShack.us

 

24 st ak4 magasin med magpul. Hade bara 12 st innan. :banana

 

En 5.11 RUSH24 rygga i svart.

58121010150700145403305.jpg

Uploaded with ImageShack.us

 

Ett goggleskydd i m90 från Tac-up gear.

elins2041.jpg

Uploaded with ImageShack.us

Link to comment
Share on other sites

Hur har du lyckats fixa 24st ak4 mag? Vi andra har ju bara 4? :eeh:

 

Internet. Finns till salu på många ställen. Dessa köpte jag via ett annat forum.

Dom jag hade innan kom från Danmark, Norge och Tyskland.

Alla 3 länderna har ju använt G3 och det är bra att ha soldatvänner i olika länder :)

Link to comment
Share on other sites

Först fickan. Karborren är för mojligheten att sätta ett enkelt lock typ BHI:s. Men magasinen sitter bra utan lock.

Magasinen sitter med nivåskillnad för att inte haka i varandra. och drar du ena magasinet så sitter det andra kvar utan att riskera lossna.

 

Magasinen fick jag i en bra deal så tanken är att vissa åker vidare till soldaterna i min pluton. Vissa hamnar nog på diverse säljsajter sen.

Link to comment
Share on other sites

Först fickan. Karborren är för mojligheten att sätta ett enkelt lock typ BHI:s. Men magasinen sitter bra utan lock.

Magasinen sitter med nivåskillnad för att inte haka i varandra. och drar du ena magasinet så sitter det andra kvar utan att riskera lossna.

 

Magasinen fick jag i en bra deal så tanken är att vissa åker vidare till soldaterna i min pluton. Vissa hamnar nog på diverse säljsajter sen.

 

Vad har du valt för fästanordning på fickorna?

Kardborre, malice clipse eller nåt annat?

 

Med tanke på att dom inte är helt olika kronans så tror jag inte det kanske skulle sticka i en del befäls ögon , istället för snigels singel pouch som har gett mig ett litet habegär :P

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.




×
×
  • Create New...