Jump to content

Nya prylar 2012


903Lew

Recommended Posts

Tror Opinel faktiskt gör gafflar.

Men...kolstål som matbestick är jag inte så glad i, lämnar ju gärna smak när de får ligga fuktiga i mer än någon minut. Om det inte var INOX-versionerna som inhandlats som bestick.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 169
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • 1 month later...

Nu var det för länge sedan någon köpte något intressant..... Så jag var tvungen att handla lite:

 

Ett styck cqc 10 som dök upp på ett annat forum precis när jag höll på att fundera vilken ny Emerson jag skulle köpa. Ny favvo!!!!!!!!!!!!!

 

Recons fältpärm har jag också länge tänkt att köpa så den blidde det också.

Större än vad jag trodde men verkar fylla sitt syfte väl.

 

Recons sidofickor till ss2k.

 

Och lite annat smått och gott...

Link to comment
Share on other sites

Snigel:

Flerbruksficka small tidigare modell (ingen plats för mina coolguy-patches!n damnit!)

2xHgrficka

Båda från grannforumet

 

Snugpak Softie Elite II

MaxPedition Fatty Pocket Organizer (für das auto)

Båda från BritishBlades

 

Åsså lite vasst.

Spyderco Squak - fantastisk liten EDC, gjord i Maniago med stål från Böhler-Uddeholm.

Benchmade Griptilian med svart blad för när jag måste döda folk igenom örat med kniv (eller tälja pinne utan att oroa mig [helt i onödan] för rost).

Benchmade Mini-Grip med blå hantag till farsan.

Kershaw Skyline - minimalistisk kostymfällis.

Kershaw Leek - en leksak som köptes på utförsäljning.

Leatherman Wingman - budgetläderman för bruk i bilen.

Allt från Knifeworks via min bulvan i Maine.

 

EDIT: Just ja, ett par Mechanix M-Pacts för halva priset, också via min vän i Maine.

 

DSCN0487-1.jpg

Edited by 903Lew
Link to comment
Share on other sites

Fick ut vapenrem 10 nu i helgen, ak´n hänger bra på sidan när man kopplar det till västspännet, samt att man kan både slinga och ha det som vanligt. En klar förbättring istället

för den gamla skinnbiten som man hade förut. Har tyvärr ingen bra bild på remmen då den sitter på vapnet som jag inte kommer åt just nu, så här är en på påsen den kom i.

 

IMAG0179.jpg

Edited by Mad Biker
Link to comment
Share on other sites

Fick ut vapenrem 10 nu i helgen, ak´n hänger bra på sidan när man kopplar det till västspännet, samt att man kan både slinga och ha det som vanligt. En klar förbättring istället

för den gamla skinnbiten som man hade förut. Har tyvärr ingen bra bild på remmen då den sitter på vapnet som jag inte kommer åt just nu, så här är en på påsen den kom i.

 

IMAG0179.jpg

 

Hemvärnet?

Link to comment
Share on other sites

Ett par 90P anlände med DHL i tisdags. Nu hinner jag slita in dom lagom till fisketuren helgen runt valborg.

 

Vet att många inte gillar byxorna - eller jackorna - i 90-systemet men jag måste säga att jag gör det. Förhållandevis billiga är de också jämfört med tex fjällräven - och enligt mina erfarenheter inte sämre i kvalité. Vad gäller täthet mot regn så regnar det in rätt friskt även i Fjällrävens byxor efter ett tag. Anledningen till P var att de går upp en bit i ländryggen och det är riktigt skönt. Har Fjällräven sedan tidigare men behövde förnya mig.

/m

Link to comment
Share on other sites

Snigel:

Flerbruksficka small tidigare modell (ingen plats för mina coolguy-patches!n damnit!)

2xHgrficka

Båda från grannforumet

 

Snugpak Softie Elite II

MaxPedition Fatty Pocket Organizer (für das auto)

Båda från BritishBlades

 

Åsså lite vasst.

Spyderco Squak - fantastisk liten EDC, gjord i Maniago med stål från Böhler-Uddeholm.

Benchmade Griptilian med svart blad för när jag måste döda folk igenom örat med kniv (eller tälja pinne utan att oroa mig [helt i onödan] för rost).

Benchmade Mini-Grip med blå hantag till farsan.

Kershaw Skyline - minimalistisk kostymfällis.

Kershaw Leek - en leksak som köptes på utförsäljning.

Leatherman Wingman - budgetläderman för bruk i bilen.

Allt från Knifeworks via min bulvan i Maine.

 

EDIT: Just ja, ett par Mechanix M-Pacts för halva priset, också via min vän i Maine.

 

 

 

Det var det studiemedlet?! ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Nyttvren12.jpg

 

Så.. Lite av de senaste pryttlarna.

 

2 x Snigel duellfickor (11), ett par Motorola TLKR T8, en Casio Mudman, kniven är en ESSE Izula, ficklampan är från Streamlight av model Microstream (gen2) samt en Leatherman Blast.

Link to comment
Share on other sites

Nya vårkängor har inskaffats. Ett nytt par Nike SFB. yum yum yum

 

 

 

Coolt! Intryck?!

 

Superlätta och superbekväma. Detta är mitt andra par SFB, och det enda jag kan tycka är negativt är att sulan nöts lika mycket som en gympadojja. i övrigt är detta mina absoluta favoritkängor för vardagligt brukande.

Link to comment
Share on other sites

Någon som har info om nya värmejackan? är den bra? när kommer den tilldelas "alla" ?

 

Egna funderingar: Tyckte inte att den verkade vara sådär otroligt fantastisk. Smidigt att den är vändbar dock.

Dock är det trevligt med något mer lättpackat än komarocken, även fast den inte ersätter den helt utan mer är ett komplement.

Link to comment
Share on other sites

Jo, värmemössa 07 har varit ute på bredden ca 1,5 år nu.

 

Säker? Jag vet några GSS/K i Boden som inte har den än.

 

Ja, då får de väl gå till SeC och hämta den. Fanns då drivor av den sist jag var där.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.




×
×
  • Create New...