Jump to content

BRAK - Buk Rygg Axlar Knän


p0ff3

Recommended Posts

Har läst lite om BRAK-träningen på bl.a. försvarsmaktens hemsida och undrar om det är ett specifikt program och om det är det så undrar jag hur det ser ut, finns det någonstans på internet kanske? Min google-fu har nämligen svikit mig...

 

Tack på förhand

Link to comment
Share on other sites

Armhävningar tills dagens instruktör kroknar, situps tills dagens instruktör kroknar, rygglyft tills dagens instruktör kroknar och jägarvila med ungefär samma tänk.

 

Sen heter det säkert inte armhävningar, men de flesta vet vad man menar :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Jag hittade följande digitala version av "Träningsdagbok FM FysS" utgiven av Försvarsmaktens idrotts- och friskvårdsenhet vid MHS K (f.ö. skolan där BRAK:s upphovsman, den rikligt medaljerade, salige kaptenen Allan Mann, arbetade i många år).

 

På sidan 7-8 står lite kort om BRAK samt lämpliga övningar (i första hand ganska vanliga standardövningar).

Träningsdagbok FM FysS.pdf

Link to comment
Share on other sites

20 hours ago, Hemming said:

Jag hittade följande digitala version av "Träningsdagbok FM FysS" utgiven av Försvarsmaktens idrotts- och friskvårdsenhet vid MHS K (f.ö. skolan där BRAK:s upphovsman, den rikligt medaljerade, salige kaptenen Allan Mann, arbetade i många år).

 

På sidan 7-8 står lite kort om BRAK samt lämpliga övningar (i första hand ganska vanliga standardövningar).

Träningsdagbok FM FysS.pdf

 

Tacktack! Det här låter som det jag letar efter men sidan du länkar till ger mig inte tillgång. Någon som vet vad som är lurt?

Link to comment
Share on other sites

20 minutes ago, p0ff3 said:

 

Tacktack! Det här låter som det jag letar efter men sidan du länkar till ger mig inte tillgång. Någon som vet vad som är lurt?

lika illa för min del, de knepiga är ju att inte ens en inloggnings sida dyker upp.

Link to comment
Share on other sites

  • henke changed the title to BRAK - Buk Rygg Axlar Knän
  • 5 months later...

BRAK innehåller övningar för hela kroppen som ska utföras i alla kläder vid alla tillfällen (utan redskap). Jag anser pamfletten vara mycket bättre än de träningstillägg (appar) som finns att tillgå nu eftersom den ger en bättre överblick med alla övningar till hands samtidigt. Jag har tyvärr förlorat mitt ark och skulle vilja få tag på ett igen.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.



×
×
  • Create New...