Shock Posted August 12, 2002 Report Share Posted August 12, 2002 Mailade såväl Livgardet som Pliktverket idag, hoppas på att få byta min GA936 bevakningssoldat mot en MP GB-tjänst. Någon som vet något om MP GB på Livgardet, när rycker de in, vilka värden i mönstringen bör man ha haft och tror ni jag har någon chans? Känns faktiskt som att militärpolis kommer ge extremt mycket mer än "bevakningssoldat med inriktning på statsceremoniell tjänst"... Förresten, om man "överklagar" ett inskrivningsbeslut och överklagan nekas, vad händer då? Har man torskat båda tjänsterna, eller får man behålla den ursprungliga? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest super Matrosen Posted August 12, 2002 Report Share Posted August 12, 2002 Om du överklagar och beslutet nekas så har du din gammla tjänst kvar..alltså den du fick när du mönstrade. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted August 12, 2002 Report Share Posted August 12, 2002 Min stf grpchf var från början placerad som förrådsman, vilket han inte var alltför nöjd över. Har för mig att han var i kontakt med pliktverket vid tre tillfällen innan han blev omplacerad till det han ville. hmm, svarar inte din fråga direkt men... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts