Jump to content

johrut

Recommended Posts

Hallå,

Såg ett intressant inslag i agenda om Sveriges frånvaro av beredskap i olika kriser. Det var intressant att lyssna på och jag fick känslan av att många myndighetspersoner börjar få någon form av "krisinsikt" om att något måste göras, bygga upp civilförsvaret, slipa bajonetterna m.m.

MEN det jag funderar på är: Var börjar man rent praktiskt?

Ifall man fick loss de miljoner/miljarder som behövs för att säkra Sverige i en allt osäkrare tid, vad lägger man pengarna på?

vVd är det bråttom att fixa, respektive vad väntar man med?

Vad kommer Sverige helt enkelt prioritera?

Hur ska Sveriges samhälle preppa? :D

Hallå,

Såg ett intressant inslag i agenda om Sveriges frånvaro av beredskap i olika kriser. Det var intressant att lyssna på och jag fick känslan av att många myndighetspersoner börjar få någon form av "krisinsikt" om att något måste göras, bygga upp civilförsvaret, slipa bajonetterna m.m.

MEN det jag funderar på är: Var börjar man rent praktiskt?

Ifall man fick loss de miljoner/miljarder som behövs för att säkra Sverige i en allt osäkrare tid, vad lägger man pengarna på?

vVd är det bråttom att fixa, respektive vad väntar man med?

Vad kommer Sverige helt enkelt prioritera?

Hur ska Sveriges samhälle preppa? :D

Börja med att få befolkningen att inse, att allt börjar i de egna hemmet. Någon boende på en gammal gård med vedspis, grävd brun och ett mindre förråd med mat och ved kommer alltid klara sig bättre än. de som bor i en nybyggd villa utan vedspis, kommunalt vatten och handlar efter jobbet.

oavsett vad samhället gör kommer den som är förberedd klara sig bättre.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...