Jump to content

SwedenRock festival?

Lord

Recommended Posts

Hemkommen från SRF, fy tusan så bra det var! Sonata Arctica och Masterplan var brutala. Fast det var ju i princip alla band!

Är det någon annan sov var på SRF i helgen? om inte så kan jag iaf verkligen rekomendera det till alla metal älskare. :)

Hade så himmla kul med vårat gammla tält som vi lämnade bakom oss. Vi total trashade det genom att riva hål i det, slänga ravioli och barnmat på det, ritade Finntroll på det i majonäs, klottrade band namn, slängde camping stolar på det, hällde öl, sprit, skrev hejdå mm i solkräm och mesmör på det och satte eld på ena halvan mm! Hoppas innerligt att det kommer med i nästa nummer av sweden rock magasin som "campingens risigaste tält" :P

until next year sweden rock :D

Hade så himmla kul med vårat gammla tält som vi lämnade bakom oss. Vi total trashade det genom att riva hål i det, slänga ravioli och barnmat på det, ritade Finntroll på det i majonäs, klottrade band namn, slängde camping stolar på det, hällde öl, sprit, skrev hejdå mm i solkräm och mesmör  på det och satte eld på ena halvan mm! Hoppas innerligt att det kommer med i nästa nummer av sweden rock magasin som "campingens risigaste tält"  :P

Antar att ni städade up efter er. *Ironisk* :D

satte eld på ena halvan mm!

Låter inte ett dugg kul! Skulle kunna vara försök till mordbrand alternativt försök till allmänfarlig ödeläggelse!

Kan även rekommendera (två m!) dig att öva på att stava: gamla (ett m!), himla (ett m!) och förmodligen ett par ord till!

Låter inte ett dugg kul! Skulle kunna vara försök till mordbrand alternativt försök till allmänfarlig ödeläggelse!

med tanke på att vårat tält stog i nått som liknade en sandbunker så kunde inte elden sprida sig och alla "grannar" hade packat ner sina tält runt om, plus att vi hade vatten som vi släckte med (ville ju inte elda upp hela, bara bränna det lite så att det skulle se risigt ut.

Och ska man se allt sådär är ju bara en festival mordförsök, tänk bara om nån blir nertrampad under en spelning. Ska man anmäla bandet då?

Kan även rekommendera (två m!) dig att öva på att stava: gamla (ett m!), himla (ett m!) och förmodligen ett par ord till!

Och jag kan rekomendera ett "till" dig att öva på....

Hemkommen från SRF, fy tusan så bra det var! Sonata Arctica och Masterplan var brutala. Fast det var ju i princip alla band!

Är det någon annan sov var på SRF i helgen? om inte så kan jag iaf verkligen rekomendera det till alla metal älskare.  :D

Hade så himmla kul med vårat gammla tält som vi lämnade bakom oss. Vi total trashade det genom att riva hål i det, slänga ravioli och barnmat på det, ritade Finntroll på det i majonäs, klottrade band namn, slängde camping stolar på det, hällde öl, sprit, skrev hejdå mm i solkräm och mesmör  på det och satte eld på ena halvan mm! Hoppas innerligt att det kommer med i nästa nummer av sweden rock magasin som "campingens risigaste tält"  :P

until next year sweden rock  :baskerHKP:

att ni inte pissade på det också :((

eller det kanske det fanns andra som gjorde så bra..... :((

//FBS

Är det någon annan sov var på SRF i helgen? om inte så kan jag iaf verkligen rekomendera det till alla metal älskare.  :}

Hade så himmla kul med vårat gammla tält som vi lämnade bakom oss. Vi total trashade det genom att riva hål i det, slänga ravioli och barnmat på det, ritade Finntroll på det i majonäs, klottrade band namn, slängde camping stolar på det, hällde öl, sprit, skrev hejdå mm i solkräm och mesmör  på det och satte eld på ena halvan mm! Hoppas innerligt att det kommer med i nästa nummer av sweden rock magasin som "campingens risigaste tält"  :P

until next year sweden rock  :ph34r:

Jag hade ej pengar :(

men jag far till Ozzy uppe i globen i september!

:huh:

Nej tyvärr, det sket sig med jobbet...men jag har varit där i många år innan.

Fan, att trasha tältet och elda upp det (tält m/statoil för 149:-) är ju på sätt och vis en gammal festival-sed...men bara för ungdomar, gud vet hur många tält man har köpt genom åren..

Nu har jag grejat ett 12-tält till Roskilde, och gud nåde den som gör minsta åverkan på det!

Tyvärr ligger även Roskilde lite i farozonen...men jag hoppas på att kunna lösa det.

Efter det är det raka spåret ned till Leipzig och WFF !! :ph34r:

Nej tyvärr, det sket sig med jobbet...men jag har varit där i många år innan.

Fan, att trasha tältet och elda upp det (tält m/statoil för 149:-) är ju på sätt och vis en gammal festival-sed...men bara för ungdomar, gud vet hur många tält man har köpt genom åren..

Nu har jag grejat ett 12-tält till Roskilde, och gud nåde den som gör minsta åverkan på det!

Tyvärr ligger även Roskilde lite i farozonen...men jag hoppas på att kunna lösa det.

Efter det är det raka spåret ned till Leipzig och WFF !! :ph34r:

Roskilde blir hett i år, med bl.a Metallica och Iron Maiden

polarna ska på maiden konserten den 28 tror jag det är..men jag har inte råd 8-/

får trösta mig med Dimmu Borgir i höst :banana

polarna ska på maiden konserten den 28 tror jag det är..men jag har inte råd :dong:

får trösta mig med Dimmu Borgir i höst :)

Dimmu borgi är lite för hårt för min skull, Cannibal corpes är det hårdaste jag lyssnar på. men det funkar ju :rocketl:

Dimmu borgi är lite för hårt för min skull, Cannibal corpes är det hårdaste jag lyssnar på. men det funkar ju camo.gif

Borgir är bra, lite hårt men så ska det vara =)

polarna å jag fick ryck idag och bestämde oss för att ta oss ner till Hultsfred-Gates of metal i augusti..får se hur det blir med borgir efter det :P

• 2 years later...
  • 2 weeks later...

Länge sedan var 2003 och musikstilen har väl förändrats en aning :Malaj: Hårdrock är det ännu men inte Borgir, Masterplan och Sonata :P Antar att man har vissa perioder men just nu är det "bra" deathmetal som In flames, Arch enemy, Amon amarth och även en massa 70-80-tal som Mötley crue, AC/DC, Skidrow, Europe, Judas priest osv osv.

Vart på samtliga SRF sedan 03 iaf och jag kan bara säga att de blir bättre för varje år med mer folk. Dock är jag inte sugen på campingen till nästa gång. Skulle föredra en stuga där man kan grilla, dra in folk på fest och slippa den förbannade iskylan som slår till varje natt. Men å andra sidan är det också en charm med att sitta i en campingstol och skaka av köld varje natt, vakna av att ens 200 kr Rusta tält är vattenfyllt och likaså sovsäcken och råka halka in hos ett gäng dödsmetallares camp som bjuder på märklig sprit från Danmark.

Nästa festival kan jag inte åka på då jag ligger inne, men ni som ska åka hoppas jag får det trevligt ,O

PS. Vi förstörde mitt Rustatält också..

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...