Jump to content

Lycka Till?...

Recommended Posts

Jag vill oxå vara fallskärmjägare... Och det är mina dumma ögons fel... de ser inte riktigt skarpt... Om jag petar ut dom, tro nånn att jag kan bli jägare då?! För då har man inga ögon som man kan se dåligt med!  :Malaj:

Snyft säger jag bara. 0.9 på båda för mig och färgblind.

Du kan ju "lasra" dina ögon lite väl?, färgblindhet är obotbart :(

http://www.medocular.se/ogonfakta/ovriga_s...esta/index.html - Test... jag misslyckas.. jag är värdelös! :banana

Edited by Wahlgren

haha på syn testet (färgseende) fick jag 24/24 *stolt* :D Jag var hos en riktig optiker också och kollade min vanliga syn, fick 1.0 på det vänstra och -1.0 på det högra, binoculärt fick jag 1.3 (utan synförbättring. Räcker det till alla tjänster? :D

Guest Fågel Fenix
Jag vill oxå vara fallskärmjägare... Och det är mina dumma ögons fel... de ser inte riktigt skarpt... Om jag petar ut dom, tro nånn att jag kan bli jägare då?! För då har man inga ögon som man kan se dåligt med!  :)

Snyft säger jag bara. 0.9 på båda för mig och färgblind.

Du kan ju "lasra" dina ögon lite väl?, färgblindhet är obotbart :(

http://www.medocular.se/ogonfakta/ovriga_s...esta/index.html - Test... jag misslyckas.. jag är värdelös! 8-/

Det verkar ju som om pliktverket kan vara lite snälla med synkraven (se bara på Magic Johnson) men nedsatt färgseende..hur är det med det ?

Kan man fortfarande bli jägaraspirant med det ? eller är det helt kört för oss ? :camo::dong:

ja just det ja!

Lycka till alla glada (numer också ganska trötta antar jag) aspiranter! :D

___________________________________________-

Gjorde det där färgtestet.

Vet inte vad jag har för sorts färgblindhet. För jag såg en del siffror som jag inte skulle ha sett om jag var röd/grön färgblind och jag såg ej en del siffror som skulle ha sett om jag var normal....

Fatta intä nött.... <-- uttalas med utom stadsgränsen dialekt ;) :rocketl:

Edited by Fågel Fenix