Jump to content

Snusar Du?

Dahlberg

Snusar Du?  

233 members have voted

1. 1. Snusar Du?

• Jo, jag har snusat länge och ska fortsätta...
      59
    • Jo, jag började när jag gjorde lumpen och ska fortsätta!
      10
    • Jag snusar bara när jag har uniform och MÖP:ar...
      6
    • Jo, jag har snusat länge och vill sluta...
      12
    • Jo, jag började när jag gjorde lumpen och vill sluta...
      2
    • Nä, jag snusar inte, jag är smart...
      121
    • Jag vill börja, men vågar inte...
      2

Recommended Posts

Jag är ju en av dom som har börjat snusa när jag inte är i det civila mörkret och famlar... Är man i skogen och sitter i spänd förväntan i sitt värn, allt är tyst, och några solstrålar skiner igenom trädkronorna och värmer, ja; så finns det inget bättre än att stoppa in en prilla... Min åsikt är att militär och snus passar enormt bra ihop, två oskiljaktiga synonymer...

Min egna uppfattning är att många började snusa i lumpen... är det fel?

Tyvärr så fins det ju ingen smiley som snusar, så en smiley med glasögon får väl symbolisera en välmående snusare...

B)

(Längst inne så är man ju enormt emot droger som gör personer beroende...)

• Replies 96
  • Created
  • Last Reply

Jag har snusat länge och det skrämmer mig hur svårt det är att lägga av. Jag har gjort två försök att sluta. Det första avbröts efter en vädjan från min Hustru, då mitt humör var i paritet med en rabiessmittad råttas. Det andra klantade jag till själv när jag inbillade mig att jag kunde småsnusa lite efter ett tvåveckors uppehåll. Jag läste att min konsumtion (en dosa räcker i c.a tre dagar) motsvarade 60 cigg om dagen i nikotinintag! Fatta så djävligt!!! Nu smakar det inte ens gott längre. Ok, första prisen på morgonen är en höjdare, men det är inte som förr... Jag känner mig som en gammal junkie som har NOLL viljestyrka. Jag vill inte börja med nikotinplåster och sådan skit, utan jag tror att "kall kalkon" är det enda sättet. Jag vet inte hur faen jag skall göra. Någon som har tips och råd? :D

Jag har också försökt att sluta snusa, mest pga att det blir så förbannat dyrt.... men dom tre försök jag har gjort har slutat på det sätt att vänner och flickvänner har sagt åt mig att ta en snus pga mina humörsvängningar :D men jag upptäckte nyligen general/grov white.... dom räcker mycket längre i smaken tycker jag iaf, men inget går ju upp mot lössnus så....

I skolan erbjöd dom hjälp med nikotin plåster, akta er för dessa dom är dyra som satan (för en gymnasie elev iaf) :):/:/

Jag har provat att sluta en gång bara för att bevisa att jag kunde. Efter en dryg månad började jag igen eftersom jag inte kände något behov längre. Jag är inte stolt över att snusa men jag skäms absolut inte. Vill jag ha en snus tar jag en och mår bra!

PS.Jag ska aldrig mera sätta på mig ett nikotin ploster eftersom det kliar utav bara h**vete!

B)

Kan någon ge mig en vettig anledning till att ni började med skiten?

Varken rök eller snus är ju knappast någonting som är behagligt första gången eller?

Grupptryck, men vaffan.

Jag började röka pga grupptryck eller om det bara var för att man skulle vara cool. Men jag kom på att det var dumt så jag började snusa istället, mycket godare och trevligare!

Guest Lt. payne
Jag har snusat länge och det skrämmer mig hur svårt det är att lägga av. Jag har gjort två försök att sluta. Det första avbröts efter en vädjan från min Hustru, då mitt humör var i paritet med en rabiessmittad råttas. Det andra klantade jag till själv när jag inbillade mig att jag kunde småsnusa lite efter ett tvåveckors uppehåll. Jag läste att min konsumtion (en dosa räcker i c.a tre dagar) motsvarade 60 cigg om dagen i nikotinintag! Fatta så djävligt!!! Nu smakar det inte ens gott längre. Ok, första prisen på morgonen är en höjdare, men det är inte som förr... Jag känner mig som en gammal junkie som har NOLL viljestyrka. Jag vill inte börja med nikotinplåster och sådan skit, utan jag tror att "kall kalkon" är det enda sättet. Jag vet inte hur faen jag skall göra. Någon som har tips och råd? :D

Det finns bara en väg och det är den j-vliga vägen. ;)

Jag snusade som värst en dosa per dygn..

Det enda råd jag kan ge dig är: Shut up and take the pain!

Jag lyckades sluta med det var nära att det kostade mig äktenskapet, fy f-n vad svårt det var!!

Det går att sluta, men det är mycket svårare än vad man kan föreställa sig. Behovet avtar men det tar 2-3 månader.

Varken rök eller snus är ju knappast någonting som är behagligt första gången eller?

Grupptryck, men vaffan.

Började snusa nån gång på högstadiet (7-8:an tror jag) och då var det inte bara tufft utan man fick sammtidigt en behaglig nickokick.

Stackars satar, :( jag har snusat men lyckades sluta innan det blev för mycket av den varan men det är som Lt.Payne sa att sluta, mitt tips är att varje gång man behöver snus så tar man en läkerol istället eller nånting annat godisaktigt det funkade för mej :D

Då ser man snart ut som en gödgris med tre ben. ;P

För fasen Fu Fredriksson torka bort dreglet efter godis och ställ dej i ledet :D

Tror inte at en Läkerol innehåller så jäkla mycket kalorier men o andra sidan vet jag ju inte hur mycket du snusar, kan ju vara en stock om dan :D

Jag slutade efter att ha snusat i ett och ett halvt år, ca ½ dosa om dan, och det var inga problem.

Viss, jag kände suget, men de va bara att tänka på ngot annat och bita ihop! är riktigt nöjd med det!

(har inte snusat på 5 månader!!!)

Har väl snusat i ca 5 år nu och har gjort några försök att sluta. Dessa försök har väl varit lite halvhjärtade där jag efter ett tag tagit en pris igen efter att ha tänkt ungefär. . 'äh va fan, en gör väl inget, det är ingen risk att jag börjar igen'.. men hur bra gick det då.. Är nog dax att göra ett tvärstopp nu då jag tror det är det enda som funkar även om det kommer att bli riktigt jävligt. Bara att bita ihop, ta smällen och försöka stå ut tills det går över.. men det lär ju ta sin lilla tid :D

Grupptryck, men vaffan.

Varför nöja sig med att lukta skit i ett håll? :D

( Jag är snusare )

Snus är gott! Det luktar gott och smakar mumma!

Jag började snusa i femte klass. Det som i retrospekt kan te sig underligt var att snuset och jag var som gjorda för varandra. Jag mådde aldrig dåligt av snus, som många av polarna gjorde... minns en och annan spya bestående av pannkaka och smågodis som goda vänner kastat upp efter sammanstöt med snuset.

Jag har dock provat att sluta, ersatte då snuset med ett paket cigg om dagen... det gjorde underverk med min kondition! :huh:

Jag är mao en karaktärsvag genetiskt förutbestämd snusatlet... nån ska ju va det också! :huh:

hur mkt snusar folket då?

jag ligger på ungefär en dosa per dygn, har väl snusat i 4 år nu, å testat mest på skoj att göra uppehåll..

det funkar rätt ok, mår inte dåligt eller så, snarare så att jag tänker : fan, nu hade det varit gott med en snus...

sen har jag alltid avbrutit försöket eftersom jag funnit det totalt meningslöst : är du hungrig å går förbi en hamburgare som bara ligger där framför dig, då är det ju bara att ta upp den å skovla in den i munnen

Givetvis är inte snusning någon "sund" hobby, men människan har i alla tider drogat sig på olika sätt.

De två största drogerna i Sverige ( Världen? ) är just nikotin och koffein. Med drog menar jag beroende-

framkallande = Inget du en dag glömmer av att ta, kroppen LÄR påminna dig!

( I mitt fall betalar jag inte för det, har en släkting på snusfabriken. )

Jag har också försökt att sluta snusa, mest pga att det blir så förbannat dyrt..

Dyrt å snuse? Vær glad du ikke bor i Norge, her koster snusboksen minst 50 Norske kroner. Jeg prøver også å slutte, primært fordi det er så jævlig dyrt.

Jag har också försökt att sluta snusa, mest pga att det blir så förbannat dyrt..

Dyrt å snuse? Vær glad du ikke bor i Norge, her koster snusboksen minst 50 Norske kroner. Jeg prøver også å slutte, primært fordi det er så jævlig dyrt.

Det var mycket pengar med 50 NOK för en dosa... Är det samma snus som i Sverige (Swedish match), som kostar så mycket?

Har börjat dra ner nu, hade inte med grupptryck att göra att jag började, jag tyckte om det mycket mer än att röka, som jag då gjorde :huh:

Ser till att när snuset tar slut köper jag inte mer förrän tidigast nästa dygns afton. När suget sätter in åker dojjorna på, sen springer jag... En god vän kom med tipset (för er som INTE gjort vpl) att minska ner till överlevnaden. Efter den kände iaf inte han något sug, och då var han INBITEN snusare :huh:

/Toll som tackar Ettan/General/Göteborgs/Grov för en trevlig bekantskap, som SKALL sägas upp i vinter B)

...//...

/Toll som tackar Ettan/General/Göteborgs/Grov för en trevlig bekantskap, som SKALL sägas upp i vinter

Varför inte nu? Och i vinter kommer Du säga "Nä, jag slutar i vår istället" och så kommer det att fortgå... Det är bättre att bestämma sig Nu, och slänga dosan som Du har...

//En som inte lyckas sluta...

Guest Fågel Fenix

jag har aldrig snusat eller rökt. Eller ja, en gång när jag var en tvärhand hög så tog jag en cigg som jag hittade i min brors rum, (partyrökare), och sprang upp i bergen. Men jag visste inte vilken ände som man skulle tända på så det slutade i att jag slängde den och gick hem.

:huh::huh:

De flesta som jag vet snusar började under högstadiet. Det västa jag har sett är en kille som rökte samtidigt som han hade världens prilla "innanför" läppen, (den hängde ut ganska mkt).

Då funderar man lite om det verkligen är förnuftigt...

Jag kan inte säga att jag tycker om det ni gör. Men ni har ju själva tagit beslutet att börja snusa. Då tycker jag att det är värre att röka. Det skadar mkt i andra hand också! :huh:

/Högberg stolt icke snusare/rökare/drickare

Började för några år sedan. En kompis bjöd mig på general baksnus, och jag tänkte att "vafan, nån gång ska man testa", så jag tog en. Tyckte det var riktigt gott första gången, och fortsatte. Gick dock snabbt över till grov baksnus.

...//...

/Högberg stolt icke snusare/rökare/drickare

Mycket bra... man ska vara stolt och stå för det man gör/inte gör... men ALLA individer har sina laster, de kan synas (som att snusa) eller inte synas (som att... ja... det som en del gör)...

Det var mycket pengar med 50 NOK för en dosa... Är det samma snus som i Sverige (Swedish match), som kostar så mycket?

Ja. Sitter med en vanlig General snus i kjeften fra Swedish Match. 60 spenn (67 SEK) betalte jeg for den på 7-eleven.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...