Krax Posted November 15, 2016 Report Share Posted November 15, 2016 Är på jakt efter en känga som funkar för inomhustjänst? Långa pass(12h) och långa sträckor att gå. Delvis utomhus men kommer inte vara i spenaten, då tar jag jörnkängan. Svart är ett krav. Hur funkar känga 08 inomhus? Känns som att en membranlös känga är att föredra då texmex har tendens att stocka igen efter 3-6 månader av all svett och ev smuts så då andas den inget..... Salomon quest forces utan gtx känns ju som det bästa alternativet? Lowa? Alt-berg? andra tips? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Smeghead Posted November 15, 2016 Report Share Posted November 15, 2016 AKU Pilgrim DS är också ett alternativ, och om du kommer undan med det: Salomon XA PRO 3D MID Forces. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Krax Posted November 15, 2016 Author Report Share Posted November 15, 2016 (edited) Har kollat på AKU tidigare, tyvärr fanns dom inte i svart utan gtx...... Har haft XA pro 3d civilt och var mkt nöjd, sulan slets dock rätt snabbt. Får nog göra ett besök på närmsta butik som säljer forces och pröva. Edited November 15, 2016 by Krax Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
akari Posted November 16, 2016 Report Share Posted November 16, 2016 Har kollat på AKU tidigare, tyvärr fanns dom inte i svart utan gtx...... Har haft XA pro 3d civilt och var mkt nöjd, sulan slets dock rätt snabbt. Får nog göra ett besök på närmsta butik som säljer forces och pröva. Man kan sula om kängor, vilket kan vara ett alternativ ifall man gått in en känga och trivs med den. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frippe Posted November 16, 2016 Report Share Posted November 16, 2016 Är det bara jag som tycker det blir väldigt otympligt och varmt med en känga inomhus? Finns det inte bättre skor för det användningsområdet? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hyler Posted November 16, 2016 Report Share Posted November 16, 2016 Sjöstridskänga kanske, de är lätta och nätta, svarta och kronmärkta. De verkar dock mer och mer sällsynta. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
akari Posted November 16, 2016 Report Share Posted November 16, 2016 Sjöstridskänga kanske, de är lätta och nätta, svarta och kronmärkta. De verkar dock mer och mer sällsynta. ...men är inte vattentäta Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
martinator Posted November 17, 2016 Report Share Posted November 17, 2016 (edited) Är på jakt efter en känga som funkar för inomhustjänst? Långa pass(12h) och långa sträckor att gå. Delvis utomhus men kommer inte vara i spenaten, då tar jag jörnkängan. Svart är ett krav. Hur funkar känga 08 inomhus? Känns som att en membranlös känga är att föredra då texmex har tendens att stocka igen efter 3-6 månader av all svett och ev smuts så då andas den inget..... Salomon quest forces utan gtx känns ju som det bästa alternativet? Lowa? Alt-berg? andra tips? Provat företag som säljer arbetskläder, har generellt bättre utbud än sportaffärer och friluftsbutiker. http://arbesko.com/se/ https://www.sievi.com/se http://www.b-safe.se/nyheter/haix-sortiment-i-sverige/ http://www.procurator.net Edited November 17, 2016 by martinator Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Källberg Posted November 18, 2016 Report Share Posted November 18, 2016 Jag kör Haix jungle-boot (kronmärkta) för inomhustjänst, och ett par väl använda syncros för utomhus. Haix kängan är som sagt en djungelkänga och ventilerar bra, men tar in vatten om man skulle traska runt på fältet med dom. mvh Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mordor Posted November 18, 2016 Report Share Posted November 18, 2016 Beror ju på vad man har för tjänst inomhus, men har för mig att väktare och liknande svär vid Magnum och swatkängor, ska vara som en gympasko (på ett bra sätt) säger dom. Nu har jag ingen erfarenhet av något av dessa märken så jag lämnar över till någon som har prövat dom Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Krax Posted November 22, 2016 Author Report Share Posted November 22, 2016 (edited) Jag kör Haix jungle-boot (kronmärkta) för inomhustjänst, och ett par väl använda syncros för utomhus. Haix kängan är som sagt en djungelkänga och ventilerar bra, men tar in vatten om man skulle traska runt på fältet med dom. Med vänlig hälsning Har du nån bild på djungel haix-kängan? Är du nöjd? Edited November 22, 2016 by Krax Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts