Jump to content

Recommended Posts

Hej!

Jag funderar :navy: över att göra lumpen som bassäk (har nästan bestämt mig). Nu skulle jag vilja ha så mycket info om tjänsten som möjligt. Websidor, Bilder, om utbildningen ska vara kvar Karlskrona, om det är till fördel att vara med i fbu ungdom för att få bli patrullchef. Blir det inte bassäk så blir det någon jägare. :huh:

Rycker in om 12 dagar som patrullchef och har faktiskt inte någon speciell koll på hur illa man kommor att få slita för att göra befälen nöjda? e lite av tjusningen, att inte veta vad som stundar.......hehe Att ha varit me i fbu e väl ingen nackdel vid mönstring. visar väl bara att man e lite extra het på det militära. :baskerPa:

Min befattning heter enligt pappren jag fått: säkerhetsjaktpatrullchef. ett långt ord, men vet inte riktigt var jag hamnar?

En sak som e säker e att jag ska ge allt för att få leda tropp och liknande.

får visa framfötterna och visa att jag gillar ledarskap och allt vad det innebär.

Om du vill kan jag surfa in på detta trevliga forum och avlägga en liten rapport om mina första intryck av GSUn? :ph34r:

Jag hade spanat in befattningen sedan tidigare. den verkade intressant med ytsim, kanoter, och disiplinerade små grupper. det enda jag gjorde innan mönstringen var att skriva på de papper man får att jag ville ha en stridande befattning i skärgårdsmiljö. sen var det bara att ge järnet under testerna! det e en fördel att få goda betyg i teoritestet (minst 6) , muskel (minst 6 el 7 tror jag) och konditionstestet ( minst 6 eller 7 tror jag) .

sen får man helt enkelt vara en riktig smilfink under det personliga samtalet med hjärnskrynklaren.

om man visar att man e målmedveten e det nog inga problem. och att inte låta inskrivningsförättaren ha för stort inflytande. Glöm inte bort att det e du som ska kämpa i 15 mån. (förhoppningsvis) om man känt på militärlivet lite tidigare i tex FBU e väl det inte någe nackdel.

men man får också visa att man kan social och trevlig, inte bara militärtokig......... :)

Jag sa helt enkelt till dem att jag ville bli säkjaktgrchef. inskrivningsförättaren fattade direkt och slutade tjaftsa om k4. fick inskrivningsbeslutet i handen när jag gick hem. (eller jag menar svävade hem) men jag tror att beslutsordningen e ändrad på något sätt. vet ej hur?

men med visat stark intresse för tjänsten fixar du nog det...... :huh:

• 2 months later...
Jag hade spanat in befattningen sedan tidigare. den verkade intressant med ytsim, kanoter, och disiplinerade små grupper. det enda jag gjorde innan mönstringen var att skriva på de papper man får att jag ville ha en stridande befattning i skärgårdsmiljö. sen var det bara att ge järnet under testerna! det e en fördel att få goda betyg i teoritestet (minst 6) , muskel (minst 6 el 7 tror jag) och konditionstestet ( minst 6 eller 7 tror jag) .

sen får man helt enkelt vara en riktig smilfink under det personliga samtalet med hjärnskrynklaren.

om man visar att man e målmedveten e det nog inga problem. och att inte låta inskrivningsförättaren ha för stort inflytande. Glöm inte bort att det e du som ska kämpa i 15 mån. (förhoppningsvis) om man känt på militärlivet lite tidigare i tex FBU e väl det inte någe nackdel.

men man får också visa att man kan social och trevlig, inte bara militärtokig......... :((

Jag sa helt enkelt till dem att jag ville bli säkjaktgrchef. inskrivningsförättaren fattade direkt och slutade tjaftsa om k4. fick inskrivningsbeslutet i handen när jag gick hem. (eller jag menar svävade hem) men jag tror att beslutsordningen e ändrad på något sätt. vet ej hur?

men med visat stark intresse för tjänsten fixar du nog det...... :camo:

Tunnan> Nu har ju du legat inne ett tag? hur har det gått? hur är det där... hur ser uppgifterna ut nu för bassäk i marinen?

• 4 weeks later...
tja vad ska man säga...det var inte som jag trodde.

ödmjukhet inför uppgiften, oeftergivlighet i dess lösande är förbandets devis och sammanfattar mina 3 första månader på förbandet. det där med ödmjukhet är något viktigt.....

Är befälen ödmjuka alltså? Inte typ som man sett på Kustjägar dokumentären? trodde det skulle vara så som det är vid kj :D

Vad har ni för uppgifter då? Vapen?