Jump to content

spel om självständighetskriget (amerikanska)

Dass

Recommended Posts

Jag skulle rekommendera ett gammalt spel som heter Colonization. Strategi spel alltså, rätt likt civilization. I början skapar man sina USA kolonier och sedan när man tycker tiden är mogen gör man revolt och får försöka slå tillbaka britterna.

Ett riktigt kanon spel faktiskt, många missade det dessutom. Civilization känner ju alla till och för den som gillade/gillar civilization men missade colonization så rekomenderar jag att tanka hem det på en gång.

Du kan hämta det gratis här.

http://www.the-underdogs.org/game.php?id=210

Fanns ju ett gammal klassiskt spel som fanns till Amigan på den tiden det begav sig. North and south hette det har jag för mig. Ett spel med inslag av enklare strategiska inslag samt att hopppa från tågvagn till tågvagn.

uu north and south var ruggigt bra! otroligt stämingsfull musik. Colonization lirades en hel del det med, Sid Meyer är GUD :2guns:

Men jag antar att Dass vill ha tag på ett litet nyare spel? Mig veterligen finns det tyvärr inget, men det är möjligt, dock inte troligt, att jag har missat en sådan titel....

Jag skulle rekommendera ett gammalt spel som heter Colonization. Strategi spel alltså, rätt likt civilization. I början skapar man sina USA kolonier och sedan när man tycker tiden är mogen gör man revolt och får försöka slå tillbaka britterna.

Ett riktigt kanon spel faktiskt, många missade det dessutom. Civilization känner ju alla till och för den som gillade/gillar civilization men missade colonization så rekomenderar jag att tanka hem det på en gång.

Du kan hämta det gratis här.

http://www.the-underdogs.org/game.php?id=210

jag borde ha sagt om folk känner till nått spel förutom Colonization :2guns:

spenderat många timmar framför det underbara spelet, håller fortfarande idag.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...