Runningback Posted June 6, 2003 Report Share Posted June 6, 2003 Tjenare! Som fallskärmsjägare så vet jag att det är mycket höga höjder och fysiskt/psykiskt krävande. Om man är en smula höjdrädd, kan man klara detta ändå? Jag är nämligen intresserad av denna utbildning, vore tacksam för svar, dvs. av fd eller fallskärmsjägare. mvh Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
HvPrsk Posted June 6, 2003 Report Share Posted June 6, 2003 Det beror på hur hårt du kan bita i bajsmackan. Jag är inte FJS, men har hoppat en del...Generellt så är det jobbigare på lägre höjd, när du kliver ur ”Hercan” har du inte det perspektivet med kontakten med backen. Min gissning är att du får det jobbigast vid torrövningarna, och i hopptornet. Tvekar du inför hoppmästaren för många gånger så är det bye, bye, hej då!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Forumsledning Kimster Posted June 6, 2003 Forumsledning Report Share Posted June 6, 2003 Samt tror jag att Testerna inför FJS utbildning kommer att avslöja dina svaga sidor, och då kommer inte du vara den avgörande parten som bestämmer om du får chans att göra lumpen på FJS. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Runningback Posted June 7, 2003 Author Report Share Posted June 7, 2003 Tackar så vänligt för svaren! Det finns ingen regel om hur man ska bete sig när man ska hoppa, det vet jag.. Men som sagt, jag hör mej för vad som finns att göra i lumpen. jag är ute efter dem lite hårdare platserna, FJ är en av dem. Någon som är eller har varit FJ får gärna ge mig ett privat meddelande eller ett public och berätta lite sköna historier om tjänsen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ful Posted June 7, 2003 Report Share Posted June 7, 2003 Jag tyckte fan att det va läskit att hänga uppochner längst upp i fjs hopptorn när vi övade firning, men det går att övervinna och tillslut så är det bara kul. Jag tycker defenitivft att du skall söka till FJS, det är inte många som kommer in, men om du gör det så får du en bred, proffsig och påkostad utb. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Livhusaren Posted June 7, 2003 Report Share Posted June 7, 2003 Tycker du skall följa den banan som du har och drömen om att få bli en FallskärmsJägare. Kan säga dig att det är inte många som blir det i vårat kära land så om du skulle bli det så är du en i den skaran som stolt kan säga, Att jag är Fallskärmsjägare. men utav 400 som gör testerna så är det bara 40 st som kommer bli FJS.are och utbildningen är en mycket krävande utbildning samt av högsta klass.. Så önskar dig lyckatill och hoppas att du får din dröm uppfyld!! Mvh Livhusaren Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Runningback Posted June 7, 2003 Author Report Share Posted June 7, 2003 Tackar för alla varningar samt "pushningar". Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
HvPrsk Posted June 7, 2003 Report Share Posted June 7, 2003 Det finns ingen regel om hur man ska bete sig när man ska hoppa, det vet jag.. Vart har du fått det ifrån? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Runningback Posted June 7, 2003 Author Report Share Posted June 7, 2003 Jag menar att man vet inte hur man beter sig när man väl stå där. kanske var lite dåligt formulerat. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
HvPrsk Posted June 8, 2003 Report Share Posted June 8, 2003 Jag menar att man vet inte hur man beter sig när man väl stå där.kanske var lite dåligt formulerat. Ja, det var det... :P Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Masse Posted June 10, 2003 Report Share Posted June 10, 2003 Det där med att vara höjdrädd har väl alla i sig från födseln tror jag. Jag har gjort GU på FJS och visst var man lite nervös inför hoppen men det är så indrillat så INGEN vägrar. Kommer du in på FJS så får du en upplevelse som du kommer att ha nytta av hela livet. Det går inte EN ENDA dag utan att jag tänker på min lumpartid, och jag saknar det helt vilt! Så lycka till och träna HÅRT! Ju mer vältränad du är desto roligare blir tiden på FJS! Vilja - Mod - Uthållighet :baskerMusik: (Lite mörkrödare basker dock) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Runningback Posted June 13, 2003 Author Report Share Posted June 13, 2003 Det där med att vara höjdrädd har väl alla i sig från födseln tror jag.Jag har gjort GU på FJS och visst var man lite nervös inför hoppen men det är så indrillat så INGEN vägrar. Kommer du in på FJS så får du en upplevelse som du kommer att ha nytta av hela livet. Det går inte EN ENDA dag utan att jag tänker på min lumpartid, och jag saknar det helt vilt! Så lycka till och träna HÅRT! Ju mer vältränad du är desto roligare blir tiden på FJS! Vilja - Mod - Uthållighet :baskerMusik: (Lite mörkrödare basker dock) Ok, Jag kan se mej så vältränad på alla sett, kanske inte psykiskt. Jag har starka funderingar på att söka till FJS. Någon som har lite erfarenhter får gärna komma med lite berättelser. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts