Jump to content

Klassiker på TV 3 ikväll

Vildmannen

Recommended Posts

Familjen Macahan

Klassisk amerikansk västernserie från 1977-1979.

Året är 1861 och inbördeskriget håller på att bryta ut. Familjen Macahan vill ta sig västerut för att starta ett nytt liv. Deras egensinnige farbror Zeb visar dem vägen. Men det är en lång och farlig resa...

Och vad skall dem visa som inte Svt har visat om och om igen de senaste, kan det vara 10åren..

:(

Nä tv3 får skärpa sig och köpa in nåt bättre... Macahan's kommer alltid att ha en särskild plats i mitt hjärta, men nu får det vara nog. Inte förstöra Zeb å company för oss mera.. :)

Niffe ville vart cowboy efter att ha sett Zebulon :D in action :baskerFN:

Guest järv
Tur att jag inte har trean så man slipper se skräpet, varför går zeb omkring som han inte har stigit av hästen?  :/

För att han hade någon typ av skada på riktigt..

Tur att jag inte har trean så man slipper se skräpet, varför går zeb omkring som han inte har stigit av hästen?  :/

För att han hade någon typ av skada på riktigt..

precis... Notera även på att han ALDRIG kliver på hästen i bild... det kunnde han nämligen inte...

Äh, jag tror det är någon annan form av avancerad skada som Zeb råkat ut för.

Fanns väl bastuklubbar även på den tiden?

Håna Zeb, vad i hel.... :D

Det är ju för sjutton som att håna Jesus, eller törs jag säga Jezuz.

Zeb är min hjälte och förebild, kommer fortfarande ihåg mitt ursinne när ett avsnitt ställdes in, var det 1980?? Någon hade snutit en suspekt individ vid namn Lennon och bara därför förstörde de min TV-kväll.

Eller när programledaren i barnjournalen med bister min tittade in i kameran och ville förbjuda serien p.g.a. av dess skadlighet på barn. Hade jag haft honom framför mig då så hade jag bitit honom i benet, jädrans gubbe. :/

var väl ändå i Korea James Arness fick sin skottskada?

Nej inte Korea.

"Arness was one of the first to hit the beaches at Anzio, Italy during WWII "

"Wounded in Italy in World War II"

"During World War II, Jim served his country at Anzio where he was wounded and was awarded the Purple Heart."

Källa:

IMDB

www.jamesarness.com

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...