arnold57 Posted June 6, 2016 Report Share Posted June 6, 2016 God dag soldater. Mitt första inlägg här hoppas att det hamnade rätt. Jag är på jakt efter en stridssjukvårdar båge, någon som kanske har eller vet vart man kan få tag på denna? Har googlat runt på diverse sidor men inte hittat något. Länkar även en bild på bågen. http://www.ladda-upp.se/bilder/fmhlcmftaiwdn/ Med vänlig hälsning. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jockster Posted June 6, 2016 Report Share Posted June 6, 2016 CLS tilldelas inte bågen. Fanns under metodförsök men 2014 så avslog HKV begäran om att få dela ut/bära CLS bågen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
karbinhake Posted June 6, 2016 Report Share Posted June 6, 2016 Finns det något annat emblem som utmärker stridssjukvårdaren? Eller är det det "röda korset" som gäller? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jockster Posted June 6, 2016 Report Share Posted June 6, 2016 CLS är en stridande soldat så inget Rött kors. CLS bär ingen speciell utmärkning Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
karbinhake Posted June 7, 2016 Report Share Posted June 7, 2016 Aa just ja, så ligger det ju till Tänkte mest på den här herren: https://www.google.se/search?q=flygbass%C3%A4k+f7&espv=2&biw=1401&bih=706&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ved=0ahUKEwiO0OTz0ZXNAhXCDiwKHRYGAEUQsAQIKA#imgrc=K3cNINQn3YAu8M%3A(5e bilden från vänster överst) Han har ju ett märke på sin väst där Är det privat införskaffat då måntro? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dirty_Diver Posted June 7, 2016 Report Share Posted June 7, 2016 IR patcher = MED, MP, EOD finns att köpa överralt. Själv bar jag en JTAC under 2år. Bara för att soldater bär vissa saker betyder det ju inte att det är något alla soldater bär ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jockster Posted June 7, 2016 Report Share Posted June 7, 2016 Sen finns det ju ett reglemente att förhålla sig till också. Där finns ytterst få utbtecken med bärandetillstånd Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
arnold57 Posted June 7, 2016 Author Report Share Posted June 7, 2016 Jag vet mycket väl att bågen inte tilldelas längre, hade den gjort det hade jag gått till förrådet och hämtat ut den ;) Nu är läget som det är och jag vill ha tag på en sådan här båge Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jockster Posted June 7, 2016 Report Share Posted June 7, 2016 @ Arnold : är du utbildad CLS så kan du ju kanske kolla med ngn av dina tidigt utbildade kamrater om ngn av dom har en. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
karbinhake Posted June 9, 2016 Report Share Posted June 9, 2016 Okej tack för svaren! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts