Berna Posted June 6, 2003 Report Share Posted June 6, 2003 Diagnostiserades för ungefär 1½ år sen med diabetes. Nu verkar det dock som om det var en feldiagnos. Om jag fixar friskhetsintyg, hur stora är då chanserna att få komma tillbaka? Gjorde lumpen när jag fick diabetesen nämligen... Någon som har något bra svar? //Honk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vakten_F4 Posted June 6, 2003 Report Share Posted June 6, 2003 Ja, det borde väl funka? Mönstra igen om inte annat! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mimesis Posted June 6, 2003 Report Share Posted June 6, 2003 Hur kan det bli en feldiagnos på diabetes. Någon påverkan på bukspotkörteln måste du ha haft? Ursäkta att jag frågar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Dedicated Posted June 6, 2003 Report Share Posted June 6, 2003 Eftersom jag själv är diabetiker sedan -77 så undrar även jag hur tusan man kan ta så fel? Och om det INTE var diabetes, vad var det då? De enda jag känner till som kan bli av med sin diabetes sedan den väl brutit ut är kvinnor som får graviditetsdiabetes.......hann du börja ta sprutor eller du löste det hela med kosten? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fredin Posted June 8, 2003 Report Share Posted June 8, 2003 Diagnostiserades för ungefär 1½ år sen med diabetes. Nu verkar det dock som om det var en feldiagnos. Om jag fixar friskhetsintyg, hur stora är då chanserna att få komma tillbaka? Gjorde lumpen när jag fick diabetesen nämligen...Någon som har något bra svar? //Honk Men grattis..fan din dröm att kanske få göra värnplikten kanske går i uppfyllelse nu då``?! GRATTIS igen jag vet ju hur mycket du verkligen vill detta! LYcka till! MVH Erik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Berna Posted June 9, 2003 Author Report Share Posted June 9, 2003 Ja, det är ju den ständiga frågan! Om det inte var/är diabetes, vad fan är det då??? Exets mor som är utbildad diabetessköterska har aldrig hört talas om något liknande. Hon trodde dock att det kunde ha att göra med den stress man upplever vid sin inryckning. Tyckte det lät lite märkligt eftersom jag typ är immun mot stress, men hon klargjorde att den fysiska stress kroppen kan uppleva av lite sömn osv inte alls har med den psykiska stress jag anser mig opåverkbar av... Hon trodde vidare att en inflammation i bukspottskörteln kan ha legat bakom mitt förhöjda blodvärde. Visst, det kollade de aldrig på akuten, så det är nog inte helt omöjligt. Jävligt sunkigt av dem om det nu skulle visa sig att det var något så "simpelt" som en inflammation i just den... Har snackat med pliktverket, och de säger att om jag bara fixar ett friskhetsintyg så ska det inte vara några "större problem". Eftersom jag har så bra värden och är såpass motiverad tycker även de att det vore synd om jag inte fick genomföra min VPL. Vad det sen innebär i praktiken och verkligheten med "inga större problem" det visar sig väl... Fyhr: Jag blev diagnostiserad med diabetes typ1, alltså sån som kräver behandling med sprutor. Att lägga om kosten var inte så svårt då det redan bjöds på bra mat hemma. Flytta iofs ganska snart när jag ofrivilligt muckat, men matvanorna var ganska bra ändå. Fram tills ungefär 4-5 månader efter att värdena legat bra utan insulinbehandling. Då började jag äta sån föda som de vanliga dödliga proppar i sig, utan att värdena ändrades för det. Nu äter jag godis och allt annat mögel. (passar på mens jag kan om det nu skulle ge sig). Det enda som är att jag inte dricker vanlig läsk längre, utan helt har övergått till light. (Utom vid vissa återfallstillfällen). Minns du om du hade något som kallades för "smekmånad" eller motsvarande när du just diagnostiserats med diabetes? //Berna Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts