Lord Posted June 5, 2003 Report Share Posted June 5, 2003 fick just hem ett brev från pliktverket där jag skulle fylla i möjliga sjukdommar, skador mm. Om jag inte hade några skulle jag slänga brevet och invänta ett nytt brev där mönstrings tiden skulle stå. det kanske inte verkar så konstigt men jag är bara 17 än så länge , fyller år 1 januari om det kan vara till nån hjälp. Jag undrar om de kan ha gjort nått misstag eller kommer jag få sitta å vänta ett halvår på nästa brev nu? Har nån annan råkat ut för samma sak? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vakten_F4 Posted June 5, 2003 Report Share Posted June 5, 2003 Pliktverkets vägar äro outgrundliga... Man är totalförsvarspliktig mellan 16 och 70 år så det är inget konstigt med att mönstra när man är 17. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest P-86 Posted June 6, 2003 Report Share Posted June 6, 2003 Det var det brevet jag syftade på i ett tidigare inlägg. Än har du inte fått nåt mönstringsdatum, tänk på det. Inte omöjligt att du fåt mönstra nu till hösten. Jag och en kamrat fick detta brev. Vi är båda födda i början på året precis som du. Själv har jag fått min önskan om uppskjuten mönstring beviljad. Vi får se vad som händer. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest stenispenis Posted June 6, 2003 Report Share Posted June 6, 2003 ja ringde pliktverket och bad om mönstirng tidigare.... jag börja skolan ett år tidigare sörru Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tunnan Posted June 10, 2003 Report Share Posted June 10, 2003 att mönstra tidigt e väl bara postivt. kan man bygga muskler och få upp en helvetes kondition innan det e dax. målmedvetenhet e ordet som gäller. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts