Zray Posted April 29, 2016 Report Share Posted April 29, 2016 (edited) Hej! Undrar om 31. bataljonen har samma upgifter och träning som när de var 31. luftburna bataljonen? Youtube filmerna på 31 luftburna ser väldigt intressanta ut, jag tänker mestadels på deras träning de ha i SIB/MOUT, jag vet inte om det är nåt speciellt med det dock. Edited April 29, 2016 by Zray Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recon Posted May 8, 2016 Report Share Posted May 8, 2016 Nu när 7. blivit 31. igen så håller organisation och utbildning på att utvecklas och anpassas men det är klart skillnad mot den gamla organisationen, positiva skillnader i min åsikt. SIB tränas på alla stridande förband, även på 31. bat. även om det inte är vad som gör dom unika. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
peejay Posted May 24, 2016 Report Share Posted May 24, 2016 Delar av bataljonen har nyligen genomfört fallskärmsutbildning och man håller på att återgå till sin gamla roll som luftburen skyttebataljon. SIB/MOUT övar alla, det är inget specifikt för 31:a. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dalmasen Posted May 24, 2016 Report Share Posted May 24, 2016 http://www.forsvarsmakten.se/sv/organisation/livregementets-husarer-k-3/k-3s-insatsforband/31-bataljonen/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts