Orka Posted June 5, 2003 Report Share Posted June 5, 2003 jag har samlat på mig kulor ur skutvallen på f4 ! Får jag sätta in dem i en hylsa och göra ett halsband av det utan att det bryter mot några regler? Mvh Hf Säveskog Link to comment Share on other sites More sharing options...
Menige Ryan Posted June 5, 2003 Report Share Posted June 5, 2003 Ja jag vet inte om man kan kalla det för stöld eller Link to comment Share on other sites More sharing options...
Orka Posted June 5, 2003 Author Report Share Posted June 5, 2003 Stöd e det nog inte jag tänktre mer på poliser och dyligt ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Lt. payne Posted June 5, 2003 Report Share Posted June 5, 2003 Det kanske inte är sådär jättenytigt att ha en större mängd bly nära skinnet, det är ju rätt giftigt... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Orka Posted June 5, 2003 Author Report Share Posted June 5, 2003 Det blir ingen större mängd en bula 7,62 och 2 st 5,56. MEn men ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Menige Ryan Posted June 5, 2003 Report Share Posted June 5, 2003 Har svårt att tänka mig att 3st kulor skulle va förbjudet att ha hängande i ett halsband, snarare obekvämt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ing Posted June 5, 2003 Report Share Posted June 5, 2003 joo, låter inte direkt skönt. Möjligtvis att ha bara kulorna på något sätt, men hela patroner verkar klumpigt.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nifelhel Posted June 5, 2003 Report Share Posted June 5, 2003 joo, låter inte direkt skönt. Möjligtvis att ha bara kulorna på något sätt, men hela patroner verkar klumpigt.. Vaa fräckt!!! Jag skall nog ta och hänga mina 40mm tomhylsor i ett halsband runt halsen... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Orka Posted June 5, 2003 Author Report Share Posted June 5, 2003 Det vart helt ok faktiskt... Borrade igenom hylsan och satt 7,62an i mitten med en 5,56 på varje sida! sen en läderräm genom hålen så var det färdigt. bara man inte låter det slacka för mycket så e det helt ok! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Orka Posted June 5, 2003 Author Report Share Posted June 5, 2003 joo, låter inte direkt skönt. Möjligtvis att ha bara kulorna på något sätt, men hela patroner verkar klumpigt.. Vaa fräckt!!! Jag skal nog ta och hänga mina 40mm tomhylsor i ett halsband runt halsen... 40mm använder jag till snapsglad och ljustakar... Parfekt för värmeljus... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rifleman/Medic Posted June 5, 2003 Report Share Posted June 5, 2003 joo, låter inte direkt skönt. Möjligtvis att ha bara kulorna på något sätt, men hela patroner verkar klumpigt.. Bah! Patronbälten var drömmen när man gick i högstadiet och var tuff hårdrockare! Men för att vara hård så bar man visserligen inte bältet runt halsen utan hängandes på halva röven... Link to comment Share on other sites More sharing options...
banken Posted June 6, 2003 Report Share Posted June 6, 2003 Glöm inte att säkerhetspersonalen på vissa internationella flygplatser kan bli ganska hispiga när dom upptäcker ett sådant halsband. Jag hade själv en 7,62 kula i nyckelknippan, genomborrad med en liten D-ring fastklämd , o personalen på Heathrow ansåg att det var direkt olämpligt. Tur nog så gav dom sig efter en stund och lät mej behålla den :P Så nuförtiden innan jag flyger någonstans så tar jag av kulan från nyckelknippan. Tidigare hade jag den i ett halsband, men då blev resultatet att jag fick en svag grönsvart fläck där den låg an kroppen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lord Posted June 6, 2003 Report Share Posted June 6, 2003 40mm använder jag till snapsglad och ljustakar... Parfekt för värmeljus... vapenkåt hemsidare som de andra säger, bly kans skada skinnet om det ligger rakt på en längre tid. Och det är nog inte en mega hitt på flygplatser heller har själv en massa lyspatroner 8 stående på stereon...kan nog bli ett fint bälte Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dobberman Posted June 6, 2003 Report Share Posted June 6, 2003 Vilken OTROLIG tur att du låg på ART. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adam Wilhelm Posted June 9, 2003 Report Share Posted June 9, 2003 Har en 12,7 mm kula i väldigt fint skick, räfflad och allt. Man kanske skulle göra en nyckelring av den? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bad Karma Posted June 9, 2003 Report Share Posted June 9, 2003 Hur lyckades du diska ur dom. e väl ganska jobbigt att komma åt. gott när man ska ta sig en sup o drar i sig krutrester Link to comment Share on other sites More sharing options...
Orka Posted June 12, 2003 Author Report Share Posted June 12, 2003 bara att köra diskmaskinen 2 ggånger ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Runningback Posted June 27, 2003 Report Share Posted June 27, 2003 jag har samlat på mig kulor ur skutvallen på f4 ! Får jag sätta in dem i en hylsa och göra ett halsband av det utan att det bryter mot några regler? Mvh Hf Säveskog Kan vara skadligt att ha det en längre tid. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ing Posted June 27, 2003 Report Share Posted June 27, 2003 jag har samlat på mig kulor ur skutvallen på f4 ! Får jag sätta in dem i en hylsa och göra ett halsband av det utan att det bryter mot några regler? Mvh Hf Säveskog Kan vara skadligt att ha det en längre tid. Kan du vara snäll och förklara varför också? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.