Jump to content

GSS/T, är jag efterfrågad osv.


Guest Lallaren

Recommended Posts

Guest Lallaren

Hej,

 

Jag gjorde lumpen på ING 2 09/10, har varit t-soldat en kortare tid på ing.komp och har haft en väldigt kort sejour inom Hemvärnet.

 

Jag slutade som GSS/T för att det gick ut över för mycket över min utbildning (svårt att prioritera bort tentor och obligatoriska moment) och det var inte på tal efter examen eftersom jag jobbade i en bransch med väldigt mycket karriärtänk, konkurrens osv. Hemvärnet testade jag på lite snabbt efter det, men jag stod ärligt talat inte ut med all oprofessionalitet, lallande m.m som fanns i det kompaniet jag hamnade i. (Ja, jag fattar att jag framstår som en oskön jävel)

 

Saken är dock att jag gillar det militära och att jag nyligen övergett byråvärlden och har lyckats få ett bra jobb inom staten, alltså hos en arbetsgivare som inte lär misstycka lika mycket om man försvinner iväg i uniform ibland. Jag kommer dock inte kunna försvinna iväg på en längre befattningsutbildning eller liknande.

 

Frågan är alltså, kan något förband tänkas vilja ha mig? (Sett till mina kunskaper och förutsättningar i övrigt) Jag har hört att man mest satsar på nyutbildade, före detta k-soldater och pliktpersonal nu.)

 

Sammanfattning ang. mig:

 

Det jag kan inom det militära är att spränga vägar, minbrytning, skjuta GRG och annat skoj. Det var dock några år sen. I övrigt så är jag akademiker med fin examen som arbetar inom statlig myndighet och är i tillräckligt bra fysisk form för soldattjänster, som nu vill springa runt lite i skogen igen.

 

Tacksam för råd.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.



×
×
  • Create New...