JakobS Posted July 18, 2015 Report Share Posted July 18, 2015 Jag var tvungen att ta med farsgubben till England för flyguppvisning! Det är ju sista året de flyger Vulcan, och jag ville inte att han skulle missa den som han missade Blackbirden. En helt fantastiskt uppvisning bjöd de på, jag har aldrig varit med på maken! Jag äger tyvärr ännu inte någon bra flygplanskamera för 20 000:- så håll till goda med dessa bilder av lite lägre kvalitet Eurofighter Typhoon, Royal Air force A-10 Warthog, US Air Force Dassault Super-Etendard, Aéronavale Avro Vulcan, sista säsongen innan pension Dassault Rafale, Aéronavale F-4 Phantom, något av det häftigaste som tillverkats i min mening! Av alla plan som man inte vill ha efter sig så är nog A-10an högst upp på listan! Norsk F-16. Piloterna var trevliga, om än något hånfulla mot Gripen som vanligt.. De gjorde en enorm imponerande uppvisning med två AH-64 Specialuppvisning med Vulcan, Vixen och Vampire för att fira att det är sista säsongen. Helt makalös syn! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JakobS Posted July 18, 2015 Author Report Share Posted July 18, 2015 (edited) Natos "eye in the sky", Boeing E-3 Sentry Magisk syn! Den alltid så imponerande C-17 Eurofighter Typhoon, det enda plan hittills som jag blivit tvungen att hålla för öronen för Italiensk Merlin. Riktigt fina maskiner trots sina problem Rafale och Super-Etendard Uppställd Apache Gammal trotjänare! Belgisk NH90, här hemma HKP14-skandalen Anser fortfarande att vi i Sverige borde operera två egna! Edited July 18, 2015 by JakobS Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JakobS Posted July 18, 2015 Author Report Share Posted July 18, 2015 (edited) Textron visade upp Scorpion! Framtida skolflyg för Sverige? Kanske om någon annan köper den först! Får avsluta med en av mina lyckligaste stunder, i US Air Force 00222 C-17 Edited July 18, 2015 by JakobS Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JakobS Posted July 23, 2015 Author Report Share Posted July 23, 2015 Lite fler bilder av bättre kvalitet! Monster! Flares Den uppvisande Typhoonen var målad för att fira segern i Battle of Britain för 75 år sedan Rafale Super-Etendard Fallskärmen användes för att highlighta det sista året på Yeovilton för Vulcan Tilt-rotor Sea-Vixen Rafale Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JakobS Posted July 23, 2015 Author Report Share Posted July 23, 2015 Wildcats Red Arrows Rafale Chinook Vulcan Den franska uppvisningen Rafale takeoff Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts