Haggeman Posted May 31, 2003 Report Share Posted May 31, 2003 Börjar om en kvart på 3:an äntligen får jag se denna film som det snackas så mycket om.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
imint Posted May 31, 2003 Report Share Posted May 31, 2003 Börjar om en kvart på 3:an äntligen får jag se denna film som det snackas så mycket om.. ALAAARM!! Alle männer foraus!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
The_mistaken Posted May 31, 2003 Report Share Posted May 31, 2003 den är bra, jag ha den bå både vhs och dvd Gillar den skarpt Link to comment Share on other sites More sharing options...
darkstar Posted May 31, 2003 Report Share Posted May 31, 2003 Mmm... den är på tyska. Världens hårdaste språk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Myran Posted May 31, 2003 Report Share Posted May 31, 2003 Har spelat in B) får se imorgon Link to comment Share on other sites More sharing options...
fbs2003 Posted May 31, 2003 Report Share Posted May 31, 2003 Börjar om en kvart på 3:an äntligen får jag se denna film som det snackas så mycket om.. ALAAARM!! Alle männer foraus!!! Glöm inte: VERDAMMT!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haggeman Posted May 31, 2003 Author Report Share Posted May 31, 2003 Jaha, piss piss piss, då missade jag den ändå då, jävla polare man har å alldrig låter en ta det lugnt framför en film. Nej jag ska nog gå å köpa den nu Link to comment Share on other sites More sharing options...
SFC Posted May 31, 2003 Report Share Posted May 31, 2003 Tittade på mitt ex av den, directors cut, så sent som i förrgår. Lysande film må jag säga. ALAAAAARM, ALAAAAARM! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Doyle Posted June 1, 2003 Report Share Posted June 1, 2003 "Sheisse Zerstörer" Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pete Posted June 1, 2003 Report Share Posted June 1, 2003 "It's a long wayyyyy, top Tipperary, it's a long way to home..." Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ramius Posted June 1, 2003 Report Share Posted June 1, 2003 Om ni får tag på boken så läs den med. Mycket bra, skrevs utav Lothar-Günther Buchheim. Mitt ex är tryckt 1987 , men det borde gå att rota fram ett ex någonstans med lite god vilja. ISBN 91-37-08771-1. /Ramius Link to comment Share on other sites More sharing options...
akula Posted June 1, 2003 Report Share Posted June 1, 2003 Kommer ihåg filmkrönikans inslag om filmen när den kom, brinnande engelsmän på sjunkande fartyg. Första och som jag kommer ihåg enda gången jag tittat bort från en film, fick till och med mardrömmar. Ruskigt bra film ska nog ta och titta på DVDn nu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ragulin Posted June 3, 2003 Report Share Posted June 3, 2003 Jag rankar Das Boot som en av tidernas absolut bästa krigsfilmer, men man skall se den "auf Deutsch" och det skall vara TV-serien (jag tror det rör sig om 12 timmars ubåtsrunk). Ruhe, männer! Link to comment Share on other sites More sharing options...
flying_c Posted June 3, 2003 Report Share Posted June 3, 2003 Låt oss för en sekund tänka oss att någon, icke nämnd, skulle råka ha denna film i digital form på sin datormaskin. Rent hypotetiskt skulle denna person då kunna skicka mig ett PM för att (fortfarande rent hypotetiskt) kunna kontakta mig och sedan överföra denna fil. Det vore sannerligen trevligt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Raptor Posted June 4, 2003 Report Share Posted June 4, 2003 Jag har alltid gillat tyska krigsfilmer eftersom framställer kriget mer smutsigt och realistiskt. De flesta amerikanska filmer har mer attityden: "Låt oss gå ut och skjuta lite tyskar/ryssar/araber/*fyll i lämplig etnisk grupp här* och få oss några goda skratt under tiden. Två tummar upp för "Das boot". Link to comment Share on other sites More sharing options...
ABP Posted June 4, 2003 Report Share Posted June 4, 2003 Har Tv serien på video och den är ca 5h lång. Men man klarar sig bra på Directors cut versioner känns inte som man missar nått speciellt mellan de två. Link to comment Share on other sites More sharing options...
1MPJ Posted June 4, 2003 Report Share Posted June 4, 2003 Det är ändå ganska stor skillnad mellan Tv-serien och den "vanliga" filmen. Gillar Das Boot som fan, skönt att de är tyskar som spelar tyskar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TheStroyer Posted June 5, 2003 Report Share Posted June 5, 2003 Ja, det låter så otroligt fjantigt när amerikanerna spelar tyskar och försöker tala med nån ful tysk brytning. För övrigt är Das Boot härligt klaustrofobi-framkallande Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ingbat/I19 Posted June 28, 2003 Report Share Posted June 28, 2003 För er som missade den så går den på 3:an 00:05!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Doyle Posted June 28, 2003 Report Share Posted June 28, 2003 Missar man Das Boot ikväll för nåt onödigt som t.ex en ölkväll så borde man förbjudas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mats Posted June 28, 2003 Report Share Posted June 28, 2003 Kan rekommendera spelet Silent Hunter II. En u-båtssimulator. Riktigt bra känsla. Besättningen kan man dessutom få att prata tyska: -"ding, ding, ding, woff woff woff (jagare ångar över), plums plums!" -"sinkwasserbomben!" Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vildmannen Posted June 28, 2003 Report Share Posted June 28, 2003 Kan rekommendera spelet Silent Hunter II. En u-båtssimulator. Riktigt bra känsla. Besättningen kan man dessutom få att prata tyska: -"ding, ding, ding, woff woff woff (jagare ångar över), plums plums!" -"sinkwasserbomben!" Var fick du tag på Silent Hunter? Jag har letat i butiker utan framgång. :( Link to comment Share on other sites More sharing options...
Azan_Gb Posted June 28, 2003 Report Share Posted June 28, 2003 Kan rekommendera spelet Silent Hunter II. En u-båtssimulator. Riktigt bra känsla. Besättningen kan man dessutom få att prata tyska: -"ding, ding, ding, woff woff woff (jagare ångar över), plums plums!" -"sinkwasserbomben!" Var fick du tag på Silent Hunter? Jag har letat i butiker utan framgång. :( Det är så jävla fult när dem härmar araber. Visar altid en skäggig man med vit "klänning" som skriker jalla jalla. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mats Posted June 28, 2003 Report Share Posted June 28, 2003 Vildmannen: Kolla hos Software Express de har det mesta. Ibland kan de ju vara kul att vara lite istf Azan_Gb: Det finns tyvärr inga araber i Silent Hunter II eller Das Boot, men det är möjligt att jag varit ouppmärksam! Link to comment Share on other sites More sharing options...
mjukis Posted June 29, 2003 Report Share Posted June 29, 2003 Ja Das Boot är ett måste i varje filmsamling. Herr Buchheim, som skrev böckerna var ju teknisk rådgivare under filmen. Han var nämnligen krigskorrespondent ombord på U96 under kriget. Han porträtteras i filmen av en ung Herbert Grönemeyer, känd tysk popsångare. För den som vill veta mer om tyska ubåtar och deras öden (inklusive den riktiga U96) får jag rekommendera den förträffliga uboat.net. God jaktlycka! Link to comment Share on other sites More sharing options...
panzerkampfwagen Posted June 29, 2003 Report Share Posted June 29, 2003 Det är märkligt att ett gammalt pansarsvin som jag rankar Das Boot, en förbannad flottistfilm som världens bästa rulle. Mycket mycket märkligt... Men den e ju så bra! Link to comment Share on other sites More sharing options...
5526 Viktor Ludvig Posted June 29, 2003 Report Share Posted June 29, 2003 Mkt vacker film. Ledsamt att jag redan gjort lumpen, den inspirerar.. /5526 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Doggydriver Posted June 29, 2003 Report Share Posted June 29, 2003 Jävla fans satans förbannade avdankade misslyckade felavlade korsbefruktade nedrans tjockjävla helvetes missbildade djävulsdyrkande as till parabolantenn till att bestämma sej för tidig pensionering med 15 minuter kvar av filmen! TILL SALU: Sämre beg. parabolantenn tänkt för avancerat lerduveskytte i större skala (större skala = Lvkv ungefär). Skicka PM! Pris: du får en femtilapp om jag får titta... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Greenment Posted July 6, 2003 Report Share Posted July 6, 2003 Das Boot 04:15 På TV 3, vem orkar sitta tills morgonen o se på den? skönt att man såg den för några veckor sen.. Missa inte om du inte har något annat för dig, satt igår och såg på Bron över Floden Kwai eller va den hette, på tv4.. klassiker.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wehrwolf Posted July 6, 2003 Report Share Posted July 6, 2003 Gillar ni krigsfilmer på tyska är ju Stalingrad ett måste.. -Mir nach! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.