pontai Posted June 6, 2015 Report Share Posted June 6, 2015 Hej!Jag undrar hur man ska ta med sig sin packning i torrt skick medans man simmar t ex en ö. Jag har funderat på att bara ta en stor sopsäck och lägga packningen i och sedan blåsa upp den och knyta ihop den och sedan simma med den som en flotte bakom mig. Hur ska jag göra för att lyckas på bästa sätt? Egna erfarenheter? Tack i förhand. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fu Svejk Posted June 6, 2015 Report Share Posted June 6, 2015 Du behöver inte blåsa upp sopsäcken, förutsatt att din packning inte består av tegelstenar eller liknande. Den luft som finns i packningen räcker för att hålla den flytande i normala fall. Se bara till att sopsäcken är ordentligt tät eller så får du ett helsike att torka dina kläder. Förslagsvis skjuter man packningen framför sig när man simmar och kan då även använda den som flythjälp om man blir trött. Vapnet har man ovanpå packningen för att skydda det mot väta och ha det redo vid behov. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
speculatores Posted June 6, 2015 Report Share Posted June 6, 2015 (edited) Kolla militäröverskotts butiker och friluftsbutiker. De finns vattentäta säckar. Jag har en liggande bland prylarna. garanterat säkrare och tåligare än sopsäck, sopsäckar har dessutom inga remmar. åtminstone min är till för att bäras lite som en ryggsäck. sök på vattentät sjösäck. Edited June 6, 2015 by speculatores Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Unicorn Posted June 10, 2015 Report Share Posted June 10, 2015 Här är ett billigt och bra alternativ. Packa i sådana här inne i ryggsäcken http://www.jula.se/catalog/fritid/fritidsaktiviteter/vaskor/sportbagar/sjosack-659020/ Det finns dyrare och större versioner i taktiska färger och häftiga amerikanska combat-namn också. Men de är dyrare. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pontai Posted June 12, 2015 Author Report Share Posted June 12, 2015 Här är ett billigt och bra alternativ. Packa i sådana här inne i ryggsäcken http://www.jula.se/catalog/fritid/fritidsaktiviteter/vaskor/sportbagar/sjosack-659020/ Det finns dyrare och större versioner i taktiska färger och häftiga amerikanska combat-namn också. Men de är dyrare. Vart och köpte en för 2 dagar sedan, funkar utmärkt! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fu Svejk Posted June 12, 2015 Report Share Posted June 12, 2015 Här är ett billigt och bra alternativ. Packa i sådana här inne i ryggsäcken http://www.jula.se/catalog/fritid/fritidsaktiviteter/vaskor/sportbagar/sjosack-659020/ Det finns dyrare och större versioner i taktiska färger och häftiga amerikanska combat-namn också. Men de är dyrare. Helt klart ett bra tips till det priset. Jag ska nog också svänga förbi och köpa några stycken inför sommaren äventyr. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
GC1 Posted June 12, 2015 Report Share Posted June 12, 2015 Ta gärna hänsyn till måtten på ryggan. Jag köpte en Sea to summit som passar exakt i stridssäcken. Den var som unicorn sager lite dyrare men..... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts