Jump to content

Förflyttning med packning till sjöss


Recommended Posts

Hej!
Jag undrar hur man ska ta med sig sin packning i torrt skick medans man simmar t ex en ö.

Jag har funderat på att bara ta en stor sopsäck och lägga packningen i och sedan blåsa upp den och knyta ihop den och sedan simma med den som en flotte bakom mig.

Hur ska jag göra för att lyckas på bästa sätt?

Egna erfarenheter?

 

Tack i förhand.

Link to comment
Share on other sites

Du behöver inte blåsa upp sopsäcken, förutsatt att din packning inte består av tegelstenar eller liknande. Den luft som finns i packningen räcker för att hålla den flytande i normala fall. Se bara till att sopsäcken är ordentligt tät eller så får du ett helsike att torka dina kläder.

 

Förslagsvis skjuter man packningen framför sig när man simmar och kan då även använda den som flythjälp om man blir trött. Vapnet har man ovanpå packningen för att skydda det mot väta och ha det redo vid behov.

Link to comment
Share on other sites

Kolla militäröverskotts butiker och friluftsbutiker. De finns vattentäta säckar. Jag har en liggande bland prylarna. garanterat säkrare och tåligare än sopsäck, sopsäckar har dessutom inga remmar. åtminstone min är till för att bäras lite som en ryggsäck.

 

sök på vattentät sjösäck.

Edited by speculatores
Link to comment
Share on other sites

Här är ett billigt och bra alternativ. Packa i sådana här inne i ryggsäcken

 

http://www.jula.se/catalog/fritid/fritidsaktiviteter/vaskor/sportbagar/sjosack-659020/

 

Det finns dyrare och större versioner i taktiska färger och häftiga amerikanska combat-namn också. Men de är dyrare.

Vart och köpte en för 2 dagar sedan, funkar utmärkt!

Link to comment
Share on other sites

Här är ett billigt och bra alternativ. Packa i sådana här inne i ryggsäcken

 

http://www.jula.se/catalog/fritid/fritidsaktiviteter/vaskor/sportbagar/sjosack-659020/

 

Det finns dyrare och större versioner i taktiska färger och häftiga amerikanska combat-namn också. Men de är dyrare.

 

Helt klart ett bra tips till det priset. Jag ska nog också svänga förbi och köpa några stycken inför sommaren äventyr.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...