Zaaint Posted May 31, 2015 Report Share Posted May 31, 2015 Tjenare, ny här på forumet. Ska rycka in i september på göta ingenjörregemente. På papperet jag fick av yrkesvägledaren när jag var på antagningsprövningen står det att mitt arbetsområde är "markstrid" Jag är lite fundersam eftersom försvarsmaktens hemsida visar olika befattningar på ing2 men alla befattningar tillhör arbetsområdet "fältarbete" Jag undrar då vad jag förmodligen kommer att ha för befattning efter genomförd gmu? Eftersom mitt arbetsområde ska då vara markstrid. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lerduveskytte Posted June 1, 2015 Report Share Posted June 1, 2015 På TRM-språk betyder markstrid bara att du kommer arbeta med saker på marken som inte är logistik eller ledning, typ. I ditt fall betyder det sannolikt att du kommer jobba med något av det som Ing2 sysslar med, till exempel greja med brobyggen, amröj eller så. Det betyder inte att du kommer att vara infanterist med strid som huvuduppgift (men det finns väl möjligheten att Ing2 har närskydd och att du hamnar där, antar jag). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts