The Swede Posted May 30, 2003 Report Share Posted May 30, 2003 En websida som jag brukar besöka kommer att läggas ner i augusti.:( På den sidan finns väldigt mycket bra referensbilder för en pansartok som jag. Nu undrar jag om det finns något smidigt sätt att hämta hem alla bilderna utan att behöva högerklicka på varje bild och välja spara? Ett program alltså som kan plocka hem alla bilder på sidan i en klump. Sidan i fråga är AFV INTERIORS The Swede Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gotcha Posted May 30, 2003 Report Share Posted May 30, 2003 i UNIX-världen finns ju wget som kan plocka i flera nivåer...annars kan väl Acrobat dra ned hela siter? *säääkert att det är en panzer-sida..* B) Link to comment Share on other sites More sharing options...
darkstar Posted May 30, 2003 Report Share Posted May 30, 2003 En funktion som jag aldrig använt är spara websida i IE. Fungerar den för flera nivåer? Annars kan man ju maila innehavaren av sidan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Swede Posted May 30, 2003 Author Report Share Posted May 30, 2003 Jag håller på att spara ner siten nu men jag måste ta sida för sida Det tar lite tid kan jag säga. :( The Swede Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fu Dahlberg Posted May 30, 2003 Report Share Posted May 30, 2003 kör du Explorer modell nyare, kan du spara som MHT, sparar hela sidan som en fil, kan dock inte säja att jag vet om det funkar med länkar mellan sidorna och så... Tror det finns något program som heter webzip eller något... kika runt lite på typ downloads.com eller liknande Link to comment Share on other sites More sharing options...
HvPrsk Posted May 30, 2003 Report Share Posted May 30, 2003 Webzip funkar skitbra, det har jag själv använt ett par ggr... Link to comment Share on other sites More sharing options...
darkstar Posted May 30, 2003 Report Share Posted May 30, 2003 The Swede: Om du får ner hela siten kan jag tänka mig att hosta den på min server. Skicka PM i så fall. Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Swede Posted May 30, 2003 Author Report Share Posted May 30, 2003 Jo, men den kostar $39.90USD :( Link to comment Share on other sites More sharing options...
oz Posted May 30, 2003 Report Share Posted May 30, 2003 Finns ju en uppsjö program. Vad jag kan rekommendera är Teleport Och FlashGet (Hette JetCar förut) När du sedan högerklickar kommer det att finnas ett alternativ som heter "Download all" (motsv) och därefter kan du välja vilka av länkarna/bilderna som du vill ladda ner. Fort och smidigt. Speciellt då man vill ladda ner por.....PANSARVAGNSBILDER Link to comment Share on other sites More sharing options...
Forumsledning henke Posted May 30, 2003 Forumsledning Report Share Posted May 30, 2003 Jag har mycket bra erfarenheter av Teleport pro. Du kan ställa in om du bara vill ha bilderna eller hela siten. Du kan välja hur djup och hur många länkar den skall följa och mellan att ha sidan i en mapp (namnkrockar fixas automatiskt av Teleport) eller få den nedladdad i samma mappstruktur som sidan ligger i på webbservern. Link to comment Share on other sites More sharing options...
facit Posted May 30, 2003 Report Share Posted May 30, 2003 För sådant brukar jag använda Winhttrack website copier. Den funkar helt okej för mig http://www.httrack.com/index.php. Ps:Gratis Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haggeman Posted May 31, 2003 Report Share Posted May 31, 2003 Kan inte Acdsee göra det också? Har för mig det iaf. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.