speculatores Posted April 27, 2015 Report Share Posted April 27, 2015 Jag tömde precis fickorna i uniformen efter övningen. Fick upp en hög prylar. kände att de kunde vara kul att se vad som gömmer sig i andras fickor efter militär verksamhet. så här är min hög av prylar. en kexchoklad en liten festis apelsin en öppnad påse lakritsgodis två plastskedar två bläckpennor två påsar chokladpulver 30gram två blyertspennor ett anteckningsblock ett tomt häfte M blanketter en basker tre förpackningar gula hörselpluggar en vik kosa en nyckelknippa ett kortfodral Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
polman1 Posted April 28, 2015 Report Share Posted April 28, 2015 Tournicet Första förband Anteckningsbok cigarrask tändare kniv arbetshandskar kalender en flaska vatten ibland en bok (sällan) alcogel vikkåsa usbminne nagelklippare 00 skiftnyckel nycklar MIST-kort (eller vad det nu heter) Blodgruppskort Fickminne SERE-B Cigarrsnoppare Minneskort <C>ABCDE TOS Litet kartfodral med lite pengar och ID Penna Telefon Förutom det som hänger på bältet Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hvsjv Posted November 23, 2015 Report Share Posted November 23, 2015 Tournicet ARS-nål Plastskedar Vikbarkåsa Stormtändstickor Första Förband Plånbok nycklar avstängd mobil gammal model vikt bart sittunderlägg Minneskort MIST o andra bra och ha kort. Penna och skrivbok Kompass mindre såg. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cykelskytt Posted November 23, 2015 Report Share Posted November 23, 2015 Anteckningsbok Några minneskort Penna Handskar Första förband Schweizisk armekniv Vikmugg Spork Celoxbinda Paracetamol Plåster Sårtvättare Skavsårsplåster Leukoplast, breda blå rullen Ficklampa Kompass Några paket gula öronproppar Några rör kaffepulver Lomudal ögondroppar Plånbok nycklar Mobiltelefon Rödakors-armbidel Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
S63 Posted November 24, 2015 Report Share Posted November 24, 2015 (edited) Basker Hopvikt sittunderlag Öronproppar 1:a förband X2 Liten påse Beef Jerkey från dygnsranson Energy Bar BNC-adapter Eltejp Spork Vik-kåsa Liten ficklampa Fällkniv Tändare Kompass Några meter paracord Hopfällbara mejselkit, vanliga, insex och torx Lödtenn Anteckningsblock Pennor Pappernäsdukar USB-minnen Mera pennor Lite fler USB-minnen Ännu mera pennor Den militära plånboken TEID En karta Aerius M-blanketter i varierande skick Leatherman A1 Maglite Eldstål Och det bästa av allt En teckning av mig i uniform med olika långa armar samt av någon anledning en häst, nu mycket sliten och skrynklig men ändå med i vänster bröstficka Edited November 24, 2015 by S63 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nestor Posted November 28, 2015 Report Share Posted November 28, 2015 Ett litet anteckningsblock A5 Rite in the Rain + penna. En liten ficklampa. Sked. Fältmössa/buff. Handskar. Sjv-mtrl. Fodral för skyddsbrillor. Två batterier extra till hörselkåpor. Sen är det inte så mycket mer. Less is more. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
S63 Posted November 30, 2015 Report Share Posted November 30, 2015 Less is more.Sant, jag blev själv lite överraskad av hur mycket jag hade lyckats proppa i uniformen men när jag tänker efter så använde jag faktiskt allt utom sittunderlaget och lödtennet under övningen senast. Ja, inte 1:a förbanden då, men de skall obönhörligen vara med. Order på det. Men jag utan att blinka halvera mängden pennor Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts