Jump to content

Vår beredskap är god

Diezel

Recommended Posts

Guest Lt. payne

Det var fanimej bland det bästa jag läst! :blink:

Det var många svårsmälta sanningar.

"Ja politiker har ju aldrig fel, i varje fall inte i Landet. Men varför har inte de som säger sig vara professionella på området - officerarna - sett vart det barkat hän och slagit larm? Kan skälet vara, att det sedan länge är Regeringen som utnämner överstar och högre officerare?"

Det tar som en niosvansad katt!

:blink:

• Forumsledning

Försvarsfrämjandet är en mycket intressant organsiaation som jag haft kontakt med tidiagre.

Det finns många fd höga officerare inom deras förening som nu efter att ha lämnat sina uppdrag inte rädds uttrycka sina åsikter.

Man kan efter att ha läst artiklen vara lite kritiskt till att inte fler röster hörs medan de är anställda, men även också förstå varför så inte görs. Vårdpersonal på ålderdomshem är där ett föredömme för starkare civilkurrage. :D FM har väl adlrig varit en organistaion med högt till tak trots att man utåt gärna vill påstå det. De flesta som varit i utlandstjänst har väl fått höra "..då har du skrivit på fel kontrakt.." så fort man opponerat sig mot något. Som soldat är det ju bara "att gilla läget" och vips har man genast skapat en modern organisation med pernsonlig utveckling med individen i centrum, etc :huh:

Jag försökte hjälpa Försvarsframjandet (jobbigt ord och url att stava...) med deras webbdesign, men resultatet slog inte igenom helt på då bl.a. erfoderlig kod inte infogats på samtliga sidor av deras webbmaster. Frameset etc är dock funkis idag men det ser inte riktigt ut som jag hade tänkt. Jag ville även att de skulle ha diskussionsforum direkt på nätet för att skapa en snabbare debatt än att föra den i en medlemstidning med 4 utgåvor/år, men det ville de inte. Synd, det hade kanske kunnat knyta lite yngre och fler individer till deras intressanta förening.

Gå gärna med, det kostar bara 100kr.

http://www.forsvarsframjandet.org/

Försvarsfrämjandet är en mycket intressant organsiaation som jag haft kontakt med tidiagre.

Det finns många fd höga officerare inom deras förening som nu efter att ha lämnat sina uppdrag inte rädds uttrycka sina åsikter.

Man kan efter att ha läst artiklen vara lite kritiskt till att inte fler röster hörs medan de är anställda, men även också förstå varför så inte görs. Vårdpersonal på ålderdomshem är där ett föredömme för starkare civilkurrage. :/ FM har väl adlrig varit en organistaion med högt till tak trots att man utåt gärna vill påstå det. De flesta som varit i utlandstjänst har väl fått höra "..då har du skrivit på fel kontrakt.." så fort man opponerat sig mot något. Som soldat är det ju bara "att gilla läget" och vips har man genast skapat en modern organisation med pernsonlig utveckling med individen i centrum, etc :D

Jag försökte hjälpa Försvarsframjandet (jobbigt ord och url att stava...) med deras webbdesign, men resultatet slog inte igenom helt på då bl.a. erfoderlig kod inte infogats på samtliga sidor av deras webbmaster. Frameset etc är dock funkis idag men det ser inte riktigt ut som jag hade tänkt. Jag ville även att de skulle ha diskussionsforum direkt på nätet för att skapa en snabbare debatt än att föra den i en medlemstidning med 4 utgåvor/år, men det ville de inte. Synd, det hade kanske kunnat knyta lite yngre och fler individer till deras intressanta förening. 

Gå gärna med, det kostar bara 100kr.

http://www.forsvarsframjandet.org/

Ja, deras design är inte helt 100%...

Det står 150 kr / år på en annan sida...

Hmm. Det ger ett mindre seriöst intryck. Visste faktiskt inte att sidan fanns innan den här SoldF-tråden. Nu funderar jag på att bli medlem.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...