Jump to content

GMU med inriktning mot jägarsoldat, frågor


Recommended Posts

Hej,

 

Mönstrade för ca. ett år sedan men misslyckades på konditionsprovet, dock sedan dess har träning blivit en livsstil för mig.

 

Jag berättade under mönstringen att jag kanske har en allergi till läkaren, ungefär "Jag blir täppt i näsan när jag sover, fast vet inte vad det är" och så gav han mig B i betyg och sa att jag har kvalsterallergi. Han sa att jag har symtom så då har jag nog det, när jag protesterade och sa att det var självdiagnoserat. Var ärligt talat bara nyfiken om han vet något om det, ta upp en diskussion..

 

Har inte haft symtom för det under en lång tid nu, så tvekar att jag någonsin varit allergisk.Förutom det här så har jag aldrig blivit snuvig som många när våren kom och så vidare.

 

Så vitt jag vet så krävs det A hos läkaren för att bli jägarsoldat, finns det någonting jag kan göra tills jag mönstrar igen?

 

Mvh

Edited by Shogun
Link to comment
Share on other sites

Mailade för ett tag sedan till Rekmynd ang mina resultat från mönstringen med fran vad det är jag kan söka med de resultaten. Fick först som svar på om att göra om något moment: "Spärrtiden innan du kan göra om testerna är 18 månader, förutom för styrka och kondition där spärrtiden är 3 månader."

 

Samt kraven för jägare: "Jägare – styrka 6, kondition 7, tjänstbarhet A."

 

Hoppas detta hjälpte något.

Link to comment
Share on other sites

Fixa läkarintyg på att du inte har kvalsterallergi.

 

Ska jag säga att jag har symtom för att ens få undersökningen gjord i så fall? Eller räcker det med att säga att jag inte har symtom men att jag behöver intyg för försvarsmakten?

 

 

Mailade för ett tag sedan till Rekmynd ang mina resultat från mönstringen med fran vad det är jag kan söka med de resultaten. Fick först som svar på om att göra om något moment: "Spärrtiden innan du kan göra om testerna är 18 månader, förutom för styrka och kondition där spärrtiden är 3 månader."

 

Samt kraven för jägare: "Jägare – styrka 6, kondition 7, tjänstbarhet A."

 

Hoppas detta hjälpte något.

 

Tack, förutom styrka 6, kondition 7 och tjänstbarhet A vad behöver man på I-testet?

 

Vart hittade du kraven?

 

Mvh

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...