PaaDii Posted February 18, 2015 Report Share Posted February 18, 2015 Ni som är bosatta i Sthlm och gjort GMU på de ställen i området som finns, har någon av er bott hemma och pendlat till utb? Hur gick det? Hur mycket behövde ni sova på logement? Vilken tid kom ni hem på kvällarna ungefär? (Hur lånnga dagar..) Anledningen att jag frågar är för att jag har en sjuk sambo som kommer få det tungt hemma om jag är borta för långa perioder i streck, tre månader går ej. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Barbadawg Posted February 18, 2015 Report Share Posted February 18, 2015 Under GMU måste du sova på logement. Du får åka hem på permissioner men räkna med att vara borta 7-10 dagar i sträck. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dasher Posted February 18, 2015 Report Share Posted February 18, 2015 Har du en sjuk sambo som är så pass beroende av dig tycker jag att du ska överväga huruvida det är värt att genomföra GMU just nu överhuvudtaget.Tempot är högt och det är mycket att lära sig, den tid du kommer att få till återhämtning kommer att behövas till just återhämtning. Att dela fokus mellan två saker tror jag (utan att veta mer om situationen än vad du nyss har beskrivit) i det här fallet leder till att båda sakerna blir kassa.Vad det gäller att pendla till GMUn tror jag rent generellt att det är en dålig idé. Dels eftersom det stjäl tid som du nog skulle vilja använda till annat, men kanske främst därför att du då går miste om den gemenskap som ändå hinner utvecklas under de tre månaderna. Hur de andra gruppmedlemmarna ser på en person som åker hem så fort det är möjligt istället för att stanna med de andra på luckan kan man ju också spekulera i.Jag har ingen erfarenhet av att pendla till GU/GMU, så det kanske finns något sätt att få det att fungera. Jag är dock starkt tveksam till det. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Smidur Posted February 21, 2015 Report Share Posted February 21, 2015 Det kommer alltid nya utbildningstillfällen. Avvakta istället och ta hand om din sambo! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
polman1 Posted February 22, 2015 Report Share Posted February 22, 2015 Ska du fortsätta kan du räkna med att bli bortskickad i perioder då med. Om du har tur kanske 6-7 månader Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Carll Posted April 20, 2015 Report Share Posted April 20, 2015 Kommer ej vara praktiskt genomförbart, som de andra sagt - ta hand om din sambo istället och sök senare när hen blivit bättre! All lycka till dig! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts