Jump to content

Recommended Posts

hej.

har en liten fråga angående engelska språket!
jag är bara 17 år och mina planer är att genomföra GMU samt sträva emot utlandstjänst efter gymnasiet, räcker det med ett D som betyg i engelska för att få genomföra GMU och att senare få göra utomlandstjänst?

här står lite om GMU http://jobb.forsvarsmakten.se/sv/vagen-in/grundutbildning/behorighetskrav/

Engelska är viktigt i nästan alla sammanhang, så nöjj dig inte med ett dåligt betyg utan försök studera nu när du har alla möjligheter, jag ångrar att jag inte engagerade mig mer i gymnasiet.

• 2 weeks later...

Vill inte förstöra din drömmar, men. Det krävs lite mer än att bara genomföra GMU för att sedan åka på utlandstjänst. Det är några steg där emellan. För tillfället så har Sverige inte så stor verksamhet utomlands heller. Vill absolut inte förstöra dina drömmar, men du behöver nog skaffa dig en lite tydligare utstakad väg att gå för att komma utomlands.

Vill inte förstöra din drömmar, men. Det krävs lite mer än att bara genomföra GMU för att sedan åka på utlandstjänst. Det är några steg där emellan. För tillfället så har Sverige inte så stor verksamhet utomlands heller. Vill absolut inte förstöra dina drömmar, men du behöver nog skaffa dig en lite tydligare utstakad väg att gå för att komma utomlands.

ja det förstår jag själv! men finns ingen anledning att skriva ut allt när man kan ta det kortfattat :)