Jump to content

Armén och rekrytering

Recommended Posts

Hejsan, har inte gjort GMU, eller någon slags militärutbildning pga att jag är fortf för ung, är 16. Men har intresse av att gå med i arméen efter jag gjort min GMU när jag fyllt 18, dock så vill jag inte vara en "vanlig" soldat, inte heller logistik soldat utan en krpyskytt/prickskytt. Jag vet skillnaderna mellan dessa och bryr mig inte alls vilken av dom, vet dock att sverige bara har en av dom eftersom den andra även verkar mot civila. Nej inga "spelat för mycket cs". Jag är även intresserad av jakt och fiske, kan skjuta vapen. Är på skjut bana då & då, och annantid är jag och jagar. Även väl tränad och annat, men tothetopic.

Som sagt, jag vill inte vara en vanlig soldat utan jag vill vara en av dessa, där mitt intresse ligger, men har även för mig att man INTE får välja vad man vill vara, utan dom tar en från dina färdigheter? Eller speciella utbildningar som ger mig jobb som detta?

Mvh Eliasson

gå ut gymnasiet, sök till gmu, efter avslutad gmu sök anställning på förband som använder sig snajpers/prickskyttar, uttala intresse av dessa positioner till ditt befäl

gå ut gymnasiet, sök till gmu, efter avslutad gmu sök anställning på förband som använder sig snajpers/prickskyttar, uttala intresse av dessa positioner till ditt befäl

Och ät gröt, drick mjölk, marklyft.

Ja det klart, håller redan igång med att gymma, och samt spela olika sporter. Innebandy/fotboll. Kondis och styrkan är det inge fel på ;)

Ska göra detta, tack för svaren:)

• 2 weeks later...

Sök till en ungdomsverksamhet först, FVRF finns och är väldigt aktiv på F7. Detta kommer att visa i viss mängd hur livet som soldat är.

Så försök med en ungdomsverksamhet, och tänk sedan om igen ifall du verkligen vill bli prickskytt,

Många grenar går in i det yrket.

Kylan, hungern, väntan, svettet, tröttheten.

Det är en sak att säga "Jag vill bli prickskytt", men en annan sak att "vara prickskytt".

Gå FVRF.

http://www.flygvapenfrivilliga.se/

Edited by WildlifeConquer