ABP Posted May 27, 2003 Report Share Posted May 27, 2003 Har kommit på att företags slogan inte alls går lika bra på tyska som detta exempel - ICH DREI DICH Tänk er en lite kort vegeterian med läderstövlar och mustasch stå och säga detta, skulle man verkligen vilja köpa produkten ;) Passar ju på nästan alla företagslogans Link to comment Share on other sites More sharing options...
fw. Posted May 27, 2003 Report Share Posted May 27, 2003 Och hur bra passar det på svenska? "Jag trear dig" Link to comment Share on other sites More sharing options...
ABP Posted May 27, 2003 Author Report Share Posted May 27, 2003 Jo men det blir inte lika "hemskt" på svenska dock fånigt (fast det är det på engelska med) Kan ingen tyskspråkig översätta lite slogans? Link to comment Share on other sites More sharing options...
fw. Posted May 27, 2003 Report Share Posted May 27, 2003 Har läst tyska i 4 år med varierande resultat så ge mig nåt så ska jag försöka mig på en översättning modell IG. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ABP Posted May 27, 2003 Author Report Share Posted May 27, 2003 Japp börja med Nokias connecting people Link to comment Share on other sites More sharing options...
softfeel Posted May 27, 2003 Report Share Posted May 27, 2003 Japp börja med Nokias connecting people "Nokia, koppeln Personen" Edit: Alt. "Nokia, koppeln Menschen." Edit2: Det skulle även kunna bli: "Nokia, koppeln Menschen zusammen." /softfeel - inte så bra på tyska. Link to comment Share on other sites More sharing options...
fw. Posted May 27, 2003 Report Share Posted May 27, 2003 softfeel: Klart godkänt! Link to comment Share on other sites More sharing options...
softfeel Posted May 27, 2003 Report Share Posted May 27, 2003 softfeel: Klart godkänt! Säg det till min f.d. tyskalärare som tyckte att jag var något helt annat. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sgt Tulo Posted May 27, 2003 Report Share Posted May 27, 2003 Lite OT, men ändå: Hörde en liten historia om den Finska telefonjätten som skulle lansera sig i Tyskland. Med sin slogan "Åt var och en sitt" ("Für war sein seinem" eller något i den stilen, det finns säkert någon som rättar mig) samt en bild på en mobiltelefon skulle deras produkter sälja som smör i solsken. Vad de däremot inte visste var att deras slogan tydligen redan hade använts i något av fånglägren under WW2 (motsvarande "Arbeit macht..."). Kampanjen lades ner, affischer plockades bort och stora summor gick förlorade när misstaget uppdagades. Reklammakaren var lite för dåligt påläst... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Mozza Posted May 27, 2003 Report Share Posted May 27, 2003 Lite OT, men ändå:Hörde en liten historia om den Finska telefonjätten som skulle lansera sig i Tyskland. Med sin slogan "Åt var och en sitt" ("Für war sein seinem" eller något i den stilen, det finns säkert någon som rättar mig) samt en bild på en mobiltelefon skulle deras produkter sälja som smör i solsken. Vad de däremot inte visste var att deras slogan tydligen redan hade använts i något av fånglägren under WW2 (motsvarande "Arbeit macht..."). Kampanjen lades ner, affischer plockades bort och stora summor gick förlorade när misstaget uppdagades. Reklammakaren var lite för dåligt påläst... På tal om det, hur gick det med Honda F***A? finns den i Sverige än? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magnus Posted May 27, 2003 Report Share Posted May 27, 2003 På tal om det, hur gick det med Honda F***A? finns den i Sverige än? Läste om det i Aftonbladet för ett tag sedan. Någon asnvariga på Honda sa att om bilen kommer till Sverige så får det GARANTERAT ett nytt namn. Det tycker jag är lite synd Link to comment Share on other sites More sharing options...
flying_c Posted May 27, 2003 Report Share Posted May 27, 2003 Den heter Honda Jazz. Även i Japan har dom tydligen bytt nu .. . men det är sannerligen en renrakad familjebil ;) Ditt livs åktur. Varje mans dröm. Bilen som blir rymligare med åren. Nu med direktinsprutning .. osv. osv. osv. Skulle kunna skriva 100 till . .hehe .. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fu Dahlberg Posted May 27, 2003 Report Share Posted May 27, 2003 Gillar mer den Tyska pralinen Klein Und Kostbar... Ta den förkosrtningen ni ;) Och nej, dom lanserades aldrig i sverige ;) Elle svenska bävernylons lansering i USA... "the swedish beaver is comming to town" Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vakten_F4 Posted May 27, 2003 Report Share Posted May 27, 2003 På tal om det, hur gick det med Honda F***A? finns den i Sverige än? Läste om det i Aftonbladet för ett tag sedan. Någon asnvariga på Honda sa att om bilen kommer till Sverige så får det GARANTERAT ett nytt namn. Det tycker jag är lite synd Man kan alltid privatimportera! Nu startar jag en ny tävlingsform, den heter "gissa vilket företag som ligger bakom denna till tyska överatta slogan" "Ihr Freund auf der Straße" "Was Sie benötigen, wenn Sie es benötigen" "bilden Sie das geschmackvolle geschmackvollere" "schwedisches Fleisch von den schwedischen Landwirten" Link to comment Share on other sites More sharing options...
APC-mannen Posted May 27, 2003 Report Share Posted May 27, 2003 Nu startar jag en ny tävlingsform, den heter "gissa vilket företag som ligger bakom denna till tyska överatta slogan" "Ihr Freund auf der Straße" "Was Sie benötigen, wenn Sie es benötigen" "bilden Sie das geschmackvolle geschmackvollere" "schwedisches Fleisch von den schwedischen Landwirten" Gissar: - Shell Select - Statoil - Felix -Scan Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fu Dahlberg Posted May 27, 2003 Report Share Posted May 27, 2003 På tal om det, hur gick det med Honda F***A? finns den i Sverige än? Läste om det i Aftonbladet för ett tag sedan. Någon asnvariga på Honda sa att om bilen kommer till Sverige så får det GARANTERAT ett nytt namn. Det tycker jag är lite synd Man kan alltid privatimportera! Nu startar jag en ny tävlingsform, den heter "gissa vilket företag som ligger bakom denna till tyska överatta slogan" "Ihr Freund auf der Straße" "Was Sie benötigen, wenn Sie es benötigen" "bilden Sie das geschmackvolle geschmackvollere" "schwedisches Fleisch von den schwedischen Landwirten" "Was Sie benötigen, wenn Sie es benötigen" What ever you want, what ever you want Ok eller q8 eller något liknande mackföretag... jag känner igen resten, men faan, jag måste titta mer på reklam! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aron Posted May 27, 2003 Report Share Posted May 27, 2003 1. ? 2. Statoil 3. Felix 4. Scan /Aron Edit: Fan vad långsam man e ibland. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vakten_F4 Posted May 27, 2003 Report Share Posted May 27, 2003 APC-mannen blir kvällens soldat genom att svara snabbt & snärtigt. Och framför allt, rätt! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.