Jump to content

Militär stämningsmusik (ihopslaget)


EOD

Recommended Posts

Då inte alla soldater rockar hockeyfrilla, bakar snus och lyssnar på när män med långt hår sjunger om drakar/demoner slår det urbana tillbaka* :uzi:2guns: :

 

Ghetto Soldier - Ky-Mani Marley (ja, den släkten Marley)

Soldier - Eminem

Like a Soldier Wit It - Dead Prez & Outlawz

Beg for Mercy - 50 Cent

Ridin' - Chamillionaire (endast för uppsutten strid)

Hustlin' - Rick Ross

 

 

 

Då Lew är en integrerad mörk svensk soldat gillar han även lite mer "vit" musik ;-) :

 

Warrior Song - Sean Householder (samtliga stålars från iTunes går till skadade amerikanska soldater)

Odinns Warriors - Stormwarrior (finns även i "tyskar sjunger på svenska"-version)

Another Holy War - Blind Guardian

 

 

 

 

*med låtar som inte nödvändigtvis klarar värdegrundsprövning :ph34r:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 232
  • Created
  • Last Reply

Metallica har ju gjort bland annat One och The day that never comes

 

Har faktiskt en ganska rolig berättelse om the day that never comes också.

Trädets pluton var på väg till Norge för CR10. Trädets stridsparskamrat gillade metallica, och lyssnade på musik och somnade.

Ett tag senare vaknar han, och berättar om sin dröm han hade, vilket i stort sett var en kompia på musikvideon till the day that never comes, bara det att trädet blev skjuten :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Tänkte på att vissa här kanske använder spotify, så jag gjorde en lista som vi kanske kan hjälpas åt o lägga in låtar i? Har lagt in dem flesta låtar som står på första o andra sidan sen såg jag insåg jag hur många sidor det var :banghead: Så vi kanske kan hjälpas åt :banana

Link to comment
Share on other sites

  • 11 months later...

"Svenska liljor" med Stefan Andersson

 

Fantastiskt bra låt!

Han har gjort många bra låtar, men denna är bäst. Han har gjort tre album som handlar som svensk historia och alla låtar är från verkligheten. Står mer på stefanandersson.nu

 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Jag inser att det här kommer att låta konstigt, men jag tyckte om att lyssna på albumet “Vietnam Songs from the Divided House” innan jag gick ut på patrull. Många av mina soldater (som brukade tycka om att lyssna på den med mig.

Link to comment
Share on other sites

Vad gäller just Irak så fanns det väl denna dokumentär om just musikanvändning av MTV-generationen i Irak då :)

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Soundtrack_to_War

 

US Artilleriet föredrog tydligen denna :)

 

 

Gäller det mig själv så känns ju vissa 90tals hiphoplåtar (och annat) passande beroende lite på hardness i låten och lite lyricsen då. Typ natten innan.

 

 

 

 

http://www.youtube.com/watch?v=qxG6Ws2bZNk

 

Denna är tydligen dedikerad till artistens pappa som tjänstgjort i Vietnam.

 

 

+

 

 

 

http://www.youtube.com/watch?v=tYBvZtNu2S0

 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 4 weeks later...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.




×
×
  • Create New...