Jump to content

Vilken magdump ska man köpa?


Recommended Posts

Recon, jag ger en 10'a i betyg. Även om jag har en äldre version.

 

Det jag tycker är bra är att den är tunn och platt och ur vägen, men tillräckligt stor att enkelt få ner det som skall ner och inte så liten att grejorna trillar ur.

 

Jag har testat ett flertal andra men mitt behov har varit ksp90 kasetter, ak magasin, chips och cola samt mackor och övriga dumpfickor har antingen varit så små så inte grejorna fått plats, eller så har grejorna ramlat ut.

 

Gammal tråd i ämnet:

http://forum.soldf.com/topic/26971-magasindumpficka/

Edited by 2Sharp
Link to comment
Share on other sites

Jag tycker Snigel som alla andra en 04 om du skall ha den som ren dumpficka. Om du vill ha en sittande på tex ryggen som reservrygga eller liknade så ta en 10:a. Om du inte hittar någon 04 i butik så kolla på utrustning.org där där kan man ibland hitta begagnade prylar av intresse.

Link to comment
Share on other sites

Jag har en snigel magdump 2010 och är nöjd med den.

Den fungerar bra och man kan vika in kanterna när man rullar upp den så att den blir liten när man inte använder den.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Har en snigel -10 från snigeldesign, funkar fint. Snigel magdump -04 har hällor på ovansidan så man kan montera fickor på ovansidan av dumpen vilket kan vara bra om man nu vill det. Men vilken som av snigel -04 eller -10 så är det en uppgradering från att dumpa magasin i benfickan eller en flerbruksficka.
Sen så skulle jag nog inte köpt en dumpficka eller nån annan ficka som inte är Snigeldesign eller motsvarande. Snigels grejer håller.
Och som wolfie sa så har faltbutiken.se ganska bra priser.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...