Runningback Posted May 21, 2003 Report Share Posted May 21, 2003 Jag fick mina mönstringspapper igår, wooohoo! ;D någon mer som ska mönstra den 6:e agusti`? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Linus Posted May 22, 2003 Report Share Posted May 22, 2003 Fan rogge =) Jag vill också ha mina. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Runningback Posted May 22, 2003 Author Report Share Posted May 22, 2003 Hehe, när ska du mösntra då? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
HenrikF_85 Posted May 22, 2003 Report Share Posted May 22, 2003 Han får nog veta det när han får sina papper Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Azan_Gb Posted May 22, 2003 Report Share Posted May 22, 2003 Vad har ni tänkt välja för utbildning? Låt aldrig inskrivningsförätten välja eran placering. ALDRIG Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maximus Posted May 22, 2003 Report Share Posted May 22, 2003 Hur stor chans har man att påverka sin framtida placering?? Måste man tex få en 7:a i styrka för att bli jägare eller går det med en 6:a och stor motivation?? Funderar ltie på detta eftersom det nu ska vara så viktigt med motivationen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ezaey Posted May 22, 2003 Report Share Posted May 22, 2003 Vad har ni tänkt välja för utbildning? Låt aldrig inskrivningsförätten välja eran placering. ALDRIG Mja, det kan vara olika "kvalité" på inskrivningsförättare, min inskrivningsförättare tyckte definitivt att jag skulle ta och bli Skytteplutonbefäl 15 månader vid P4 i Skövde, det trodde han skulle passa mig som handen i handsken, medan en annan kompis i princip blev påprackad en underhållsgruppbefältjänst vid T2 i Skövde av en annan inskrivningsförättare. Så det varierar nog en hel del. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Runningback Posted May 22, 2003 Author Report Share Posted May 22, 2003 Vad har ni tänkt välja för utbildning? Låt aldrig inskrivningsförätten välja eran placering. ALDRIG Amfibie KJ strv 122, (laddare) hehe det skrev jag att jag ville göra. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Greenment Posted May 22, 2003 Report Share Posted May 22, 2003 Rogge: Amfibie är uppdelat i så många delar så att du kan i princip bli vadsom helst efter GSU För att bli KJ måste du göra en extra mönstring mer info och tränings tips finns på www.amf1.mil.se www.lumpen.nu kolla upp tjänster du vill göra och ha 3 val... Jag fick mitt första hands val som var amfibiesoldat visste ingenting om tjänsten faktist mönstrade i augusti 2002, rycker in 2004/Januari.. i Vaxholm 7:a i styrka och 7:a i psyket så får du det mesta, konditionen är minst lika viktig.. jag kan flera tips hur man ska gå tillväga för att få bra hos psykologen samt att man får bra befälsbedömning, synd att man inte tog reda på sånt då man själv mönstrade, har mest sprungit runt och berättat för vänner hur dem får lite fart på bedömningarna Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Runningback Posted May 23, 2003 Author Report Share Posted May 23, 2003 Tackar greement, jag uppskattar dina tips. Jag är lite osäkerm ändå vad jag vill rycka in som, men nu har jag ju några val iallfall. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stone Posted May 24, 2003 Report Share Posted May 24, 2003 Ta en titt på dessa sidor så kanske du får lite inspiration! http://www.users.wineasy.se/mags/bassak/index.htm http://home.swipnet.se/~w-72338/ kanske inte så "upp to date" men men... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
xrift Posted May 27, 2003 Report Share Posted May 27, 2003 "Vad har ni tänkt välja för utbildning? Låt aldrig inskrivningsförätten välja eran placering. ALDRIG " måste dock säga att jag har själv mkt positiva minnen från mönstringen som ägde rum för inte så länge sen och inskrivningsförättaren var mkt trevligt och hade gott med förslag och möjligheter och diskuterade mkt och gärna. Men jag visste ju redan vad jag ville bli och nu är jag inskriven som det också Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kockis Posted May 28, 2003 Report Share Posted May 28, 2003 (edited) Psykologtips sökes.. Vill bli kock ubåt, då behövs bra psyke... Edited May 28, 2003 by Kockis Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tunnan Posted June 10, 2003 Report Share Posted June 10, 2003 på mönstringen gäller följande: 1. vara frisk så man kan utföra alla monent. Dra i isokaien och cykla som om det var det sista man gör i sitt liv. 2. Det händer bara en gång så man kan bita ihop om det gör ont någonstans. 3. Svara någorlunda bra på teori testet. 4. Vara öppen å trevlig mot psykologen så kan man nog få den tjånst man vill ha utan probelem. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Fågel Fenix Posted June 10, 2003 Report Share Posted June 10, 2003 Vad har ni tänkt välja för utbildning? Låt aldrig inskrivningsförätten välja eran placering. ALDRIG Vill till LG och stadsskyttekompaniet (6:e) om jag har fattat det hela rätt ? Ville först till FBJS men eftersom jag har synfel så verkade det dött. Men nu verkar det ju som om jag kan söka det iaf. Så försöka skall jag ! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Runningback Posted June 11, 2003 Author Report Share Posted June 11, 2003 Ville först till FBJS men eftersom jag har synfel så verkade det dött. Men nu verkar det ju som om jag kan söka det iaf. Så försöka skall jag ! Nice, jag är grymmt sugen jag med, du menar väl FJ?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ArvidA Posted June 11, 2003 Report Share Posted June 11, 2003 Jag tror han menar Flygbasjägarskolan (FBJS). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Runningback Posted June 11, 2003 Author Report Share Posted June 11, 2003 Ja, va dum jag är, tror att jag druckigt för lite vatten. *kommer snart* Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Fågel Fenix Posted June 13, 2003 Report Share Posted June 13, 2003 Jag tror han menar Flygbasjägarskolan (FBJS). guldstjärna till Max Får väl se vad dom säger på mönstringen. Om inte FBJS så vill jag till Stadskytte på LG Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cloudbuster Posted June 18, 2003 Report Share Posted June 18, 2003 På styrketestet; Gäller det att lyfta så snabbt som möjligt eller? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Old No.7 Posted June 18, 2003 Report Share Posted June 18, 2003 JA. men det är en avvägning, ju snabbare/håradre du drar, desstu mer motstånd blir det, och när du ska upp till hakan med stången så gäller det att inte lagt allstyrka i början, den sista biten är segast. Det viktigaste, ANVÄNDE BENA så långt du kan, de MÅSTE vara bra om du ska ha bra resultat (som jag ser det) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Runningback Posted June 18, 2003 Author Report Share Posted June 18, 2003 På styrketestet;Gäller det att lyfta så snabbt som möjligt eller? Tror att det gäller att lyfta mest, att lyfta snabbt är ju en teknik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ezaey Posted June 18, 2003 Report Share Posted June 18, 2003 Lyfta "mest", hur menar du då? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Runningback Posted June 18, 2003 Author Report Share Posted June 18, 2003 Lyfta "mest", hur menar du då? Lyfta tungast eller vad man säger Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ingbat/I19 Posted June 18, 2003 Report Share Posted June 18, 2003 Lyfta "mest", hur menar du då? Lyfta tungast eller vad man säger Vilket är samma sak som att lyfta snabbt. Ju hårdare man drar desto tyngre blir det. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts