Jump to content

Vilka väskor/ryggsäckar finns det inom FM för sjukvårdsmateriel?

Slugg

Recommended Posts

Hej!

Vilka väskor och ryggsäckar finns det för sjukvårdare att ha med sitt sjukvårdsmateriel i inom FM?

Stridssjukvårdarna har en egen utrustningstråd så jag är mer nyfiken på materiel för övriga sjukvårdstjänster inom FM.

/Slugg

http://www.sjukvardskatalogen.se/
sök och du skall finna.
kan väl säga att det just nu inte finns någon vettig, och samlad bild på vilken mtrl som finns var.
för HV är det just nu väldigt dåligt, det som finns är antingen den gamla axelväskan eller eget hittepå.
sjv-väskan 9, dvs plutonsjukvårdar-ryggsäcken finns hos en del lyckligt lottade men inte ute i någon större mängd.

förutom att den har en rätt värdelös konstruktion för att bära den längre sträckor, anser jag att den är helt ok.
framför allt möjligheten att hänga upp den som "vägg-fack" är riktigt bra.

På En Hv-Sjukvårdsgrupp finns det 8 stycken 8:or (FÖRBUTR GRP /S) en till varje gruppmedlem, Samt 3 9:or (FRBUTR HVSJV /S) med förhoppningsvis innehåll anpassat för HV sjukvårdsgrupp ibland så är inte innehållet utbytt sedan den var plutonssjukvårdarväska... Som sjukvårdsvägg finns det dessutom 3 SJVMTRL HEMVÄRN 1/S Dessa kan nog inte räknas som väskor :) Detta är vad det står i mina listor och verkade vara sant 2013 så med reservationen om det har kommit något nytt under 2014.