Jump to content

Stridshanske öken/ missions handske

Guest Axel

Recommended Posts

tjenna!

fick ett par grå stridshandskar av en polare som varit i affe, men nu har dom börjat gå sönder o jag kan inte få tag på några nya.

det är dom gråa med kardborre som man får när man åker på mission.

undrar om någon vet vem som gör dom och isåfall vart/om man kan köpa dom

har letat runt överallt men hittar inte någon information alls

//Axel

Jag tror att det är ökenstridshandskarna (HANDSKAR ÖKEN/. DJUNG) som avses, som verkar gå sönder ganska lätt.
Det par som jag håller i just nu är märkta med M7331-227000-5, och är tillverkade av Ejendals AB.

En snabb sökning på nätet ger en träff på en webshop som säljer dem för strax under 2000 kronor, och det vore väl en underdrift om jag sa att de inte är värda det.

Jag hittade också lurendrejeriet där de tar en hutlös summa. Samma företag, om jag minns rätt, som t.ex. säljer en trasig kikare och annat krafs till måttlösa överpriser med motiveringen "battleworn". Alltså förstörd i Afghanistan.

Var inne på sportbutik idag och klämde på handskar. Om man köper ett riktigt bra par, får man även med ett par bra kängor "på köpet" för dessa nästan 2000 spänn.

EDIT:

Kunde inte låta bli, så jag surfade in på deras hemsida:

"M90 Kalsonger Sverige

Battle worn/ soldier issued.

Fina och fräscha!"

för... 295 kr. Jamen, va fan, 295 spänn för ett par begagnade kalsonger! Känns ju som en seriös butik jag skulle vilja handla i... :lala:

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...