Guest Axel Posted March 15, 2014 Report Share Posted March 15, 2014 tjenna! fick ett par grå stridshandskar av en polare som varit i affe, men nu har dom börjat gå sönder o jag kan inte få tag på några nya. det är dom gråa med kardborre som man får när man åker på mission. undrar om någon vet vem som gör dom och isåfall vart/om man kan köpa dom har letat runt överallt men hittar inte någon information alls //Axel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ragnarill Posted March 16, 2014 Report Share Posted March 16, 2014 Kan det vara dessa? http://military.outdoorresearch.com/gov/overlord-short-gloves-old-5091.html Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dasher Posted March 17, 2014 Report Share Posted March 17, 2014 Jag tror att det är ökenstridshandskarna (HANDSKAR ÖKEN/. DJUNG) som avses, som verkar gå sönder ganska lätt.Det par som jag håller i just nu är märkta med M7331-227000-5, och är tillverkade av Ejendals AB.En snabb sökning på nätet ger en träff på en webshop som säljer dem för strax under 2000 kronor, och det vore väl en underdrift om jag sa att de inte är värda det. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stefan F Posted March 18, 2014 Report Share Posted March 18, 2014 Jag hittade också lurendrejeriet där de tar en hutlös summa. Samma företag, om jag minns rätt, som t.ex. säljer en trasig kikare och annat krafs till måttlösa överpriser med motiveringen "battleworn". Alltså förstörd i Afghanistan. Var inne på sportbutik idag och klämde på handskar. Om man köper ett riktigt bra par, får man även med ett par bra kängor "på köpet" för dessa nästan 2000 spänn. EDIT: Kunde inte låta bli, så jag surfade in på deras hemsida: "M90 Kalsonger SverigeBattle worn/ soldier issued.Fina och fräscha!" för... 295 kr. Jamen, va fan, 295 spänn för ett par begagnade kalsonger! Känns ju som en seriös butik jag skulle vilja handla i... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted March 19, 2014 Report Share Posted March 19, 2014 Stridshandske öken eller vad dom nu heter går att hämta ut på LG men heter då om jag inte missminner mig Ridhandske. Link to comment Share on other sites More sharing options...
109 Eken Posted March 19, 2014 Report Share Posted March 19, 2014 Stridshandsken och ridhandsken är inte samma, har jag för mig. För övrigt får stridshandske öken torkas i max 30 grader celsius. Humor Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dasher Posted March 20, 2014 Report Share Posted March 20, 2014 Jag vet inte om det finns en särskilt utvecklad ridhandske, men däremot vet jag att ökenstridshandskarna används av ryttarna på LG som ridhandskar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stefan F Posted March 20, 2014 Report Share Posted March 20, 2014 ... men å andra sidan, om kalsongerna var "battle-peed"... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.