Jump to content

Matrix

Sgt Tulo

Recommended Posts

Kan ju lugnt rekommendera filmen! Såg den på bio tidigare idag. Dock inte lika vass handling som ettan. En del missar i 3D-effekterna, men på det stora hela en härlig action-rulle. (Ha inga förväntningar på "vapenrätt"!)

Sååå har precis sett den...

Vad jag tycker....

1:an var klart bättre, mycket "tyngre" i sitt tänkande, medan denna var mer action...

MEN, jag längtar fortfarande til 3:dje :blink:

Kom ihåg, sitt kvar till efter eftertexterna, för då kommer en sneakpeek på Matrix:revolutions (3:an)

Såg också Matrix härom dagen. Tycker tvåan är bättre än ettan. De har tagit actionscenerna en nivå högre i tvåan. Specialeffekterna har de också lyckats bra med.

Jag ger Matrix Reloaded :):huh::D:D smilies.

Kom ihåg, sitt kvar till efter eftertexterna, för då kommer en sneakpeek på Matrix:revolutions (3:an)

Ämen vafan! Det missade jag..! Whaddeva..

En del scener tycker jag de kunde ha gjort lite kortare, det blev lite för mycket Jackie Chan i vissa kampscener...och storyn försvinner lite bland alla balla effekter.

Men visst var det en cool rulle som skall ses som snart igen!!

EDIT: I biljaktscenen med "spökbröderna" beskjuts de med en G36 - men är det bara jag och mina usla ögon eller har de floffat in ett 9mm-mag?? (ung som Colt Commandos 9mm-insats)

EDIT: I biljaktscenen med "spökbröderna" beskjuts de med en G36 - men är det bara jag och mina usla ögon eller har de floffat in ett 9mm-mag?? (ung som Colt Commandos 9mm-insats)

Hmmm det var väl en H&K UMP dom skjöt med? och den är .45acp

hk_ump45.jpg

Dock hadde dom en Colt commando med 9mm tidigare i "trappscenen"

Guest Dedicated
FAN!

Spara allt sånt åtminstånde ett par dagar till killar, jag vill se den först.

facit blir helt uphottad när han ser hk ump

Facit, du får vara snäll och hålla dig till alla HK´s urmoder ett slag, faktiskt. Stavas G3 / AK4!

Hmmm det var väl en H&K UMP dom skjöt med? och den är .45acp

hk_ump45.jpg

Dock hadde dom en Colt commando med 9mm tidigare i "trappscenen"

Ah, helt riktigt, så var det!

Såg just filmen. Den är faktiskt riktigt dålig.

Visst, tuff datoranimation och häftiga kameravinklar i all ära, men ska en film vara sevärd så ska den ha en story också. Annars blir det bara en lång och actionspäckad trailer.

Ett slags showcase över vad som går att åstadkomma inom specialeffekter och datoranimation, inte en underhållande film. Jag njuter gärna av "enbart action"-filmer, som Jackie Chans t ex, men denna film liknar mest ett Lois&Clark-avsnitt med tusenfaldigad digital effects-budget.

Av tio möjliga poäng ger jag Matrix: Reloaded omdömet töntig. Visst, se den, om du har tid och pengar över, den duger som tidsdödare, men ha inga förväntningar. Det går säkert någon bättre film på just din biograf.

Visst är filmen riktigt jäkla dålig! Keanu Reeves avsaknad av skådespelartalang passade utmärkt i den första filmen, men i den här, där man har försökt sig på dialog och sånt, så går det bara inte. De övriga skådespelarna faller också, inte på sig egen talang, utan på det bristande manuset. Jag trodde verkligen inte att filmen skulle vara så här dålig innan jag såg den, men efteråt så känns det mest som om de försöker mjölka ut så mycket pengar som möjligt ur konceptet. Visst var specialeffekterna bra, men det blir fånigt då 200 Hugo Weaving-kopior dyker upp för att slåss mot hjälten.

Om ni känner för att se en film/göra av med 90 kronor så finns det massor av saker ni kan göra som är betydligt mer givande än att se den här filmen.

Fu Dahlberg: Jepp, det var en H&K UMP.

Jag tyckte det var en häftig action film. Det är inget man ska gå för att få en förnimelse av djup story, handling eller annorledes. Luta er tillbaka och njut av actionscenerna och ta filmen för vad den är. Den är inget mästerverk men helt OK tidsfördriv en söndagskväll.

:)

hm.... den var ju......intressant...... Kass story... sjyssta effekter... Jar jar Links hade väl en del sjyssta kommentarer men mer än så var det väl inte...

måste vara första filmen jag har ägnat 10%+ av tiden till att kolla på klockan/mobilen..

sedan att jag kollade utan att bry mig om att läsa texten är väl en historia i sig...

njee... bättre kunde den varit... enda som var kul var att kolla på bakgrundshändelserna och försöka känna igen vapen/fordon mm :D

jag ger den ½granat av 5 möjliga...

Såg den i går!! Är mitt sinne förmörkat av något okänt eller... jag tyckte den var ganska bra. Lär väl inte bli något man kommer ihåg om 20 år men hur många filmer är sådana. B)

• 3 weeks later...
Tyckte att den mest kändes som en transportsträcka mellan ettan och kommande trean... :huh:

Vilka triologier har inte en mellanfilm :P ? dvs där inget vettigt uträttas förutom att några personer dör o s v

Tycker filmen var riktigt schysst. Väntar med spänning på The Matrix Revelutions..  :D

Är benägen att hålla med Nifelhel ang filmen... jag var i extas hela filmen, Tyckte dom återigen lyckats med en riktigt bra action/hjärnskrynklarrulle för man måste verkligen hänga med och tänka efter för fatta allt.

:huh::}

Tycker filmen var riktigt schysst. Väntar med spänning på The Matrix Revelutions..  :((

Är benägen att hålla med Nifelhel ang filmen... jag var i extas hela filmen, Tyckte dom återigen lyckats med en riktigt bra action/hjärnskrynklarrulle för man måste verkligen hänga med och tänka efter för fatta allt.

:blink::((

Precis...hänger du inte med me hôvvet, så är det kört.... :((

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...