Sgt Tulo Posted May 20, 2003 Report Share Posted May 20, 2003 Kan ju lugnt rekommendera filmen! Såg den på bio tidigare idag. Dock inte lika vass handling som ettan. En del missar i 3D-effekterna, men på det stora hela en härlig action-rulle. (Ha inga förväntningar på "vapenrätt"!) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ize-Q Posted May 20, 2003 Report Share Posted May 20, 2003 funderar oxo på att gå och se den, verkar vara ett bättre tidsfördriv än att sitta på detta forum 24:7 :P Link to comment Share on other sites More sharing options...
Azan_Gb Posted May 20, 2003 Report Share Posted May 20, 2003 Den skall ses Link to comment Share on other sites More sharing options...
Forumsledning Kimster Posted May 20, 2003 Forumsledning Report Share Posted May 20, 2003 flyttar den till propaganda centret... / Kimster BlåGul (städtant) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cinnes Posted May 20, 2003 Report Share Posted May 20, 2003 ska o se den om 40 min.... =) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fu Dahlberg Posted May 21, 2003 Report Share Posted May 21, 2003 Sååå har precis sett den... Vad jag tycker.... 1:an var klart bättre, mycket "tyngre" i sitt tänkande, medan denna var mer action... MEN, jag längtar fortfarande til 3:dje Kom ihåg, sitt kvar till efter eftertexterna, för då kommer en sneakpeek på Matrix:revolutions (3:an) Link to comment Share on other sites More sharing options...
mgann Posted May 21, 2003 Report Share Posted May 21, 2003 Såg också Matrix härom dagen. Tycker tvåan är bättre än ettan. De har tagit actionscenerna en nivå högre i tvåan. Specialeffekterna har de också lyckats bra med. Jag ger Matrix Reloaded smilies. Link to comment Share on other sites More sharing options...
martin Posted May 21, 2003 Report Share Posted May 21, 2003 matrix skall ses på lördag...längar...ränar minuterna :P Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gotcha Posted May 21, 2003 Report Share Posted May 21, 2003 Kom ihåg, sitt kvar till efter eftertexterna, för då kommer en sneakpeek på Matrix:revolutions (3:an) Ämen vafan! Det missade jag..! Whaddeva.. En del scener tycker jag de kunde ha gjort lite kortare, det blev lite för mycket Jackie Chan i vissa kampscener...och storyn försvinner lite bland alla balla effekter. Men visst var det en cool rulle som skall ses som snart igen!! EDIT: I biljaktscenen med "spökbröderna" beskjuts de med en G36 - men är det bara jag och mina usla ögon eller har de floffat in ett 9mm-mag?? (ung som Colt Commandos 9mm-insats) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fu Dahlberg Posted May 21, 2003 Report Share Posted May 21, 2003 EDIT: I biljaktscenen med "spökbröderna" beskjuts de med en G36 - men är det bara jag och mina usla ögon eller har de floffat in ett 9mm-mag?? (ung som Colt Commandos 9mm-insats) Hmmm det var väl en H&K UMP dom skjöt med? och den är .45acp Dock hadde dom en Colt commando med 9mm tidigare i "trappscenen" Link to comment Share on other sites More sharing options...
facit Posted May 21, 2003 Report Share Posted May 21, 2003 FAN! Spara allt sånt åtminstånde ett par dagar till killar, jag vill se den först. facit blir helt uphottad när han ser hk ump Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Dedicated Posted May 21, 2003 Report Share Posted May 21, 2003 FAN!Spara allt sånt åtminstånde ett par dagar till killar, jag vill se den först. facit blir helt uphottad när han ser hk ump Facit, du får vara snäll och hålla dig till alla HK´s urmoder ett slag, faktiskt. Stavas G3 / AK4! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gotcha Posted May 21, 2003 Report Share Posted May 21, 2003 EDIT: I biljaktscenen med "spökbröderna" beskjuts de med en G36 - men är det bara jag och mina usla ögon eller har de floffat in ett 9mm-mag?? (ung som Colt Commandos 9mm-insats) Hmmm det var väl en H&K UMP dom skjöt med? och den är .45acp Dock hadde dom en Colt commando med 9mm tidigare i "trappscenen" Ah, helt riktigt, så var det! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wulfhere Posted May 21, 2003 Report Share Posted May 21, 2003 http://www.matrix-xp.com har bara sett denna version än Link to comment Share on other sites More sharing options...
Runningback Posted May 22, 2003 Report Share Posted May 22, 2003 Den första filmen är bättre tycker jag. matrix 2 är noe för mäktig, det bästa är att se det själv. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fu.Bar Posted May 22, 2003 Report Share Posted May 22, 2003 Såg just filmen. Den är faktiskt riktigt dålig. Visst, tuff datoranimation och häftiga kameravinklar i all ära, men ska en film vara sevärd så ska den ha en story också. Annars blir det bara en lång och actionspäckad trailer. Ett slags showcase över vad som går att åstadkomma inom specialeffekter och datoranimation, inte en underhållande film. Jag njuter gärna av "enbart action"-filmer, som Jackie Chans t ex, men denna film liknar mest ett Lois&Clark-avsnitt med tusenfaldigad digital effects-budget. Av tio möjliga poäng ger jag Matrix: Reloaded omdömet töntig. Visst, se den, om du har tid och pengar över, den duger som tidsdödare, men ha inga förväntningar. Det går säkert någon bättre film på just din biograf. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nifelhel Posted May 23, 2003 Report Share Posted May 23, 2003 Tycker filmen var riktigt schysst. Väntar med spänning på The Matrix Revelutions.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mdn Posted May 24, 2003 Report Share Posted May 24, 2003 Visst är filmen riktigt jäkla dålig! Keanu Reeves avsaknad av skådespelartalang passade utmärkt i den första filmen, men i den här, där man har försökt sig på dialog och sånt, så går det bara inte. De övriga skådespelarna faller också, inte på sig egen talang, utan på det bristande manuset. Jag trodde verkligen inte att filmen skulle vara så här dålig innan jag såg den, men efteråt så känns det mest som om de försöker mjölka ut så mycket pengar som möjligt ur konceptet. Visst var specialeffekterna bra, men det blir fånigt då 200 Hugo Weaving-kopior dyker upp för att slåss mot hjälten. Om ni känner för att se en film/göra av med 90 kronor så finns det massor av saker ni kan göra som är betydligt mer givande än att se den här filmen. Fu Dahlberg: Jepp, det var en H&K UMP. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Raptor Posted May 31, 2003 Report Share Posted May 31, 2003 Jag tyckte det var en häftig action film. Det är inget man ska gå för att få en förnimelse av djup story, handling eller annorledes. Luta er tillbaka och njut av actionscenerna och ta filmen för vad den är. Den är inget mästerverk men helt OK tidsfördriv en söndagskväll. Link to comment Share on other sites More sharing options...
daedalus Posted May 31, 2003 Report Share Posted May 31, 2003 Jar-Jar Link suger Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest J-Star Posted June 1, 2003 Report Share Posted June 1, 2003 Bra film. Vacker att titta på. Mycket sexig. Bättre än ettan faktiskt. /J Link to comment Share on other sites More sharing options...
Skuggan Posted June 1, 2003 Report Share Posted June 1, 2003 hm.... den var ju......intressant...... Kass story... sjyssta effekter... Jar jar Links hade väl en del sjyssta kommentarer men mer än så var det väl inte... måste vara första filmen jag har ägnat 10%+ av tiden till att kolla på klockan/mobilen.. sedan att jag kollade utan att bry mig om att läsa texten är väl en historia i sig... njee... bättre kunde den varit... enda som var kul var att kolla på bakgrundshändelserna och försöka känna igen vapen/fordon mm jag ger den ½granat av 5 möjliga... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bellum Posted June 2, 2003 Report Share Posted June 2, 2003 Håller med Fu.Bar i omdömet. Men den var iallafall inte sämre än xXx. Men för att göra en SÅ dålig film måste man ligga i hårt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
akula Posted June 3, 2003 Report Share Posted June 3, 2003 Såg den i går!! Är mitt sinne förmörkat av något okänt eller... jag tyckte den var ganska bra. Lär väl inte bli något man kommer ihåg om 20 år men hur många filmer är sådana. B) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nestor Posted June 22, 2003 Report Share Posted June 22, 2003 Tyckte att den mest kändes som en transportsträcka mellan ettan och kommande trean... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Baan Posted June 22, 2003 Report Share Posted June 22, 2003 Tyckte att den mest kändes som en transportsträcka mellan ettan och kommande trean... Vilka triologier har inte en mellanfilm :P ? dvs där inget vettigt uträttas förutom att några personer dör o s v Link to comment Share on other sites More sharing options...
JBP Posted June 23, 2003 Report Share Posted June 23, 2003 Tycker filmen var riktigt schysst. Väntar med spänning på The Matrix Revelutions.. Är benägen att hålla med Nifelhel ang filmen... jag var i extas hela filmen, Tyckte dom återigen lyckats med en riktigt bra action/hjärnskrynklarrulle för man måste verkligen hänga med och tänka efter för fatta allt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Smocken Posted June 23, 2003 Report Share Posted June 23, 2003 Matrix reloaded var en av de sämsta filmer jag sett. Rena skiten faktiskt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vargas Posted June 23, 2003 Report Share Posted June 23, 2003 Jag blev grovt besviken. Det var som vilken actionuppföljare som helst. Jag har inga förhoppningar om att Revolutions blir bättre. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nifelhel Posted June 23, 2003 Report Share Posted June 23, 2003 Tycker filmen var riktigt schysst. Väntar med spänning på The Matrix Revelutions.. Är benägen att hålla med Nifelhel ang filmen... jag var i extas hela filmen, Tyckte dom återigen lyckats med en riktigt bra action/hjärnskrynklarrulle för man måste verkligen hänga med och tänka efter för fatta allt. Precis...hänger du inte med me hôvvet, så är det kört.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.