Gotcha Posted May 20, 2003 Report Share Posted May 20, 2003 Tjena. Jag ska till helgen sätta upp ett AA LAN-gaming (med ca 10 burkar + 1 server), vilket jag inte gjort förut (faktum är att jag inte har lirat speciellt mycket alls, ty jag får så rackarns kassa ping med min urusla chello-uppkoppling). Min fråga är kort: vilka filer kräves?, vad ska jag speciellt tänka på?, jag vet att det finns svenska moddar - var hittar jag lämpligen dem? All hjälp tages tacksamt emot! @Blågul: Ja, jag har sökt, och hittade en hel del, men det blev lite rörigt och jag skulle vilja ha denna tillfälliga tråd i ämnet. Ok? EDIT: stavar ju som en kratta ibland.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kronvrak Posted May 20, 2003 Report Share Posted May 20, 2003 AA ? Vad betyder det ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Protiwa Posted May 20, 2003 Report Share Posted May 20, 2003 Det är spelet Americas Army. Utveklat av amerikanska armen. Som man kan tanka ner GRATIS! Länk till sidan: http://americasarmy.com/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
kronvrak Posted May 20, 2003 Report Share Posted May 20, 2003 Tackar för infon, nedladdning kommer kanske att ske någon gång. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jasså? Posted May 20, 2003 Report Share Posted May 20, 2003 Svensk modd till AA?? Det tror jag inte.. Men annars så kan jag ge dig lite info ang server. Q: How do I run my own server? A: Quick and dirty server info: 1. Edit RunServer.bat to change the map. 2. Run RunServer.bat Or: server.exe lan MAPNAME.aao (Host a LAN game) server.exe global MAPNAME.aao (Host a Public game) Ifrån; http://americasarmy.com/faq.php?section=Se...r%20Information Jag har gjort detta och det är inga problem om ni skall spela inom samma nätverk, däremot om ni skall ha ut det på nätet så blir det strul, då måste du anmäla till deras Dev´s och en massa strul. Hoppas detta hjälper dig lite. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gotcha Posted May 21, 2003 Author Report Share Posted May 21, 2003 Jag har gjort detta och det är inga problem om ni skall spela inom samma nätverk, däremot om ni skall ha ut det på nätet så blir det strul, då måste du anmäla till deras Dev´s och en massa strul. Hoppas detta hjälper dig lite. Lysande! Närå, jag ska bara köre ett litet lokalt LAN.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jasså? Posted May 21, 2003 Report Share Posted May 21, 2003 Då är det inga problem..hoppas ni får det kul!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.