Jump to content

Fria-krigets mästare avliden

Recommended Posts

• 3 weeks later...

Många frågor som dyker upp i huvudet...

Vad överlevde han på/av? Införskaffades ALL mat utan att någon kontakt med andra människor? Jag menar hur kan man i så fall undgå att ett krig har tagit slut?

Tyckte han inte det var konstigt att de inte längre regnade bomber över honom? Eller att folk inte längre sköt på honom?

/m

Många frågor som dyker upp i huvudet...

Vad överlevde han på/av? Införskaffades ALL mat utan att någon kontakt med andra människor? Jag menar hur kan man i så fall undgå att ett krig har tagit slut?

Tyckte han inte det var konstigt att de inte längre regnade bomber över honom? Eller att folk inte längre sköt på honom?

/m

japanerna var övade i att överleva på nästan inget, de var övade i att överleva på djungelns växter (och djur). Sen måste en del av omkring boende jordbrukare förlorat lite djur och växter i matanskaffnings raider.

är uppgiften att hålla dig gömd och utföra raider håller du dig dold. säger utbildningen att du inte skall lita på tidningar och radio. Då tas nyheterna som propaganda.

Kriget i stillahavet utfördes över enorma ytor, jag tror inte de var särskilt händelserikt på många platser. sammanstötning med poliser och militär förekom ju sporadiskt.