Granriset Posted January 5, 2014 Report Share Posted January 5, 2014 Hej! Jag undrar om någon kan hjälpa mig med lite information angående storlekarna på jackan i Taigas CPA 08-ställ. Jag brukar normalt ha L eller XL i storlek på civila jackor men skillnaderna mellan olika märken och modeller är ju ofta betydande. Jag är ca 190 cm lång och väger mellan 85 och 90 kg. Jag brukar passa bra i strl 190/85 när det gäller fältjacka M90, 90L, regnjacka, etc. Jag antar att valet står mellan L och XL på Taigas jacka men skulle uppskatta lite information från personer som har jackan/stället. Någon kanske skulle kunna hjälpa till med mått (mått över bröstet under armhålorna när jackan är stängd och ligger platt utsträckt, mått från nacksöm till botten av jackan och mått från armhåla till ärmslut) på jackan? Eller bilder med jackan på kroppen tillsammans med angivelser av "modellens" längd, vikt och kroppsbyggnad? Jag är mycket tacksam för eventuell hjälp. Mvh G Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Källberg Posted January 5, 2014 Report Share Posted January 5, 2014 Beroende på vart i landet du bor kan det ju vara värt att svänga förbi Karlsborg och pröva storlekarna på plats. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kurtan Posted January 5, 2014 Report Share Posted January 5, 2014 När jag testade av polares RS05 (tidigare variant av cpa-stället) så tyckte jag XL var för stort iaf. 190cm/100kg. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
OscarPapa Posted January 5, 2014 Report Share Posted January 5, 2014 Jag är 190cm 80kg. Jag har vanligtvis L men på CPA08 kör jag M. Så en L skulle jag rekommendera för dig. Om du fortfarande är tveksam så kan jag PMa mått till dig när jag kommer tillbaka till fästningen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
marinahenke Posted January 5, 2014 Report Share Posted January 5, 2014 en cold skillsbutik skulle finnas i boden/luleå. undrar om man kan starta franschise Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Granriset Posted January 6, 2014 Author Report Share Posted January 6, 2014 Stort tack till alla som bidrog med svar angående storleken. Om 2 personer som är lika långa som jag anser att L förmodligen är den bästa storleken så är det nog så. Nu har jag köpt en i L så det är bara att vänta och hoppas på det bästa. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Malm88 Posted March 4, 2014 Report Share Posted March 4, 2014 Har du fått hem uniformen och är du nöjd med den? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts