Jump to content

Taktisk skräddare för custom combat shirt i M90

Swedish_kitsune

Recommended Posts

Hej.

Har försökt att driva ett specialprojekt i att få en combat shirt gjord i flammskyddat mateial i M90 kamoflage.

Min fråga är om folk kan ge tips på taktiska skräddare som tar emot mindre specialbeställningar.

Har försökt att kontakta Snigel Design utan framgång.

Det ska visst finnas massvis med firmor som gör sånt här enligt uppgift, men jag hittar inte dom.

Så, nån som kan ge förslag/tips på bra firmor som tar sig an denna typ av arbete uppskattas stort.

Bilder på slutprodukten kommer att postas om projektet blir genomfört.

Mvh Kitsune

Edited by henke
taggar

Hej.

Har försökt att driva ett specialprojekt i att få en combat shirt gjord i flammskyddat mateial i M90 kamoflage.

Min fråga är om folk kan ge tips på taktiska skräddare som tar emot mindre specialbeställningar.

Har försökt att kontakta Snigel Design utan framgång.

Det ska visst finnas massvis med firmor som gör sånt här enligt uppgift, men jag hittar inte dom.

Så, nån som kan ge förslag/tips på bra firmor som tar sig an denna typ av arbete uppskattas stort.

Bilder på slutprodukten kommer att postas om projektet blir genomfört.

Mvh Kitsune

Snigel tycker jag är dyra, dessutom tycker jag personligen inte deras saker funkar. Samma med Taiga, svindyra saker men säkert bra..

Några förslag:

Recon.se

tacgear.se

tacupgear.com.

Annars får du nog goggla eller så för att få fram något. En duktig skräddare borde inte ha några problem så länge de har en riktigt industri symaskin och du är med och gör skissen på hur det ska se ut.

Eller kontakta Tacgear.de som Henke sa.

• 1 month later...

Lite sent att inflika detta men min CS från Tacgear är inte tillverkad i flamdämpande material. Skall låta det vara osagt huruvida det har en extremt hög smältpunkt. Och nu är det CoolMax materialet som jag tänker på.

mvh

RiP

• 2 weeks later...
  • Forumsledning

Fanns en liknande tråd här:

http://forum.soldf.com/topic/49178-identifiering-av-persedel/?p=796452

Mission-prep_1-570x427.jpg

Där Krook säger att det troligen är M7320-212000 STRIDSSKJORTA TR BE

En brittisk UBACS kostar drygt £10-15 ny som överskott. Dessa är även i coolmax. Var de ok enligt säkerhetsföreskrifterna för brittiska MOD så borde det vara rätt ok för svenskar med kan man tycka, även om FMV och MSS lär ha en annan åsikt (not invented here). UK har ju som bekant ganska mer långtgående krav i övriga samhället på skyddskläder och efterlevnad arbetsmiljöregler, vilket kanske tydligast ses i deras utbredda användning av bygghjälm och varselkläder för alla som överhuvudtaget går utanför dörren i tjänsten.

http://www.premiersurplus.co.uk/more/on/details/0638

http://www.gisurplus.co.uk/shop/product.php/1242/wholesale-british-desert-under-body-armour-combat-shirt-ubacs

Såg en svensk firma som tar 300 kr/st för dem.

Som bekant har britterna bytt till ett mer allsidigt mönster Multi Terrain Pattern sedan 2009.

http://en.wikipedia.org/wiki/Multi-Terrain_Pattern

Varför det finns massa persedlar i brittisk ökencamouflage och klassisk DPM (gröna) till löjligt låga priser som överskott.

Du har ju inte förklarat vad du ska ha den till, men en brittisk skjorta lär ju inte vara mer regelvidrig än en specialsydd i M90-mönster enligt uniformsreglementet och säkerhetsföreskrifterna.

Och det är ju bara att tacka och ta emot att det finns redan framtagna som varit godkänt i annat Nato-land och fälttestats under många år nu tillgängliga till ett strunt-pris.

Om det är ett "Proof of concept " så spelar ju mönstret kanske minst roll.

• 2 years later...