ZenarKarimi Posted November 24, 2013 Report Share Posted November 24, 2013 Jag kommer förmodligen börja min GMU 27 januari 2014. Jag har flera frågor angående forsättningen, jag vill satsa på en militärkarriär men absolut inte där jag gör min GMU. Hur funkar det med SANS testerna, ansöker man det under själva GMU? Är det de olika förbanden som anordnar det? Vad har muti-test för påverkan om jag vill bli jägare te.x.Och hur stor är chansen att man kan bli antagen till ett annat förband?Jag vill absolut hamna i Karlsborg det är där jag vill påbörja men även avsluta min karriär en dag. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Martiniswe Posted November 25, 2013 Report Share Posted November 25, 2013 Inte expert men jag berättar det jag har hört och läst. Prata med ditt befäl under GMU så ska du få chans att göra SANS under individuella veckan mot slutet. Vad jag vet så bedrivs SANS vid K3 och AJB men det är bara det jag har hört. Multitest är ett bra mått att följa, det är möjligt att du gör det under SANS. Chansen att bli antagen till ett annat förband kan bara du påverka, förutsatt att det finns lediga tjänster. Du kommer alltså att genomföra GMU-omgång 1 2014. Om jag inte missminner mig totalt så rekryterar K3 (iaf i dagsläget) ur sina GMU-omgångar 1 och 4. Förhoppningsvis kommer du då att kunna söka direkt i anslutning till att din GMU avslutas. Men det bästa du kan göra är att prata med ditt befäl direkt då du rycker in. Då är du säker på att dina önskemål kommer fram och reds ut från början. Jag har själv en ambition att hamna på K3 efter GMU-omgång 4 nästa år. Lycka till! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts