ZenarKarimi Posted November 14, 2013 Report Share Posted November 14, 2013 Tjena! Första inlägget för mig men dock inte det sista!Jag har sökt GMU-1 2014. Efter GMU vill jag utbilda mig till kustjägare. Vilket utav dessa förband kan ge mig en stark grund fyskiskt,soldatmässigt och psykiskt för att ta mig ditt? Livgardet (LG) Kungsängen Markstrid Livregementets husarer (K3) - Karlsborg Jägartjänst Karlsborg Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobbinL Posted November 14, 2013 Report Share Posted November 14, 2013 Tjena! Första inlägget för mig men dock inte det sista! Jag har sökt GMU-1 2014. Efter GMU vill jag utbilda mig till kustjägare. Vilket utav dessa förband kan ge mig en stark grund fyskiskt,soldatmässigt och psykiskt för att ta mig ditt? Livgardet (LG) Kungsängen Markstrid Livregementets husarer (K3) - Karlsborg Jägartjänst Karlsborg Grejen med GMU är att den ska vara lika var man än gör den, så vart du gör själva GMU:n spelar ingen roll för utbildningen i sig. Däremot har vissa förband så att där de har gjort GMU är de reserverade mot befattningar på det förbandet. Därför skulle väl jag säga att K3 är det bästa valet för dig. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jockster Posted November 14, 2013 Report Share Posted November 14, 2013 Tjena! Första inlägget för mig men dock inte det sista! Jag har sökt GMU-1 2014. Efter GMU vill jag utbilda mig till kustjägare. Vilket utav dessa förband kan ge mig en stark grund fyskiskt,soldatmässigt och psykiskt för att ta mig ditt? Har du varit på TRM än ? Gjort tester och pratat med en YVL. Livgardet (LG) Kungsängen Markstrid Livregementets husarer (K3) - Karlsborg Jägartjänst Karlsborg Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MartinGustav Posted November 15, 2013 Report Share Posted November 15, 2013 Vad jag fick höra under min GMU när vi skulle söka vidare tjänster var att vi inte skulle söka till amf. Åtminstone inte tills vi gjort befattningsutbildningen. Det med motivationen att amf aldrig hade tagit in någon direkt från GMU som inte var utbildad hos dem, har du däremot en befattningsutbildning så är det däremot en helt annan sak, tydligen. Om du söker dig mot KJ skulle nog jägare K3 vara det bästa valet, ser riktigt bra ut i CVet med den bakgrunden när du söker dig vidare vart som helst inom FM. Risken är dock bara att du fastnar på K3. Dock kommer ju allt stegvis, mönstra och snacka med YV, brukar kunna klargöra rätt så bra hur läget ser ut. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts