Jump to content
Sign in to follow this  
Stefan F

Hickok45 - skytt på Youtube

Recommended Posts

Har följt han i något år nu, jävlar vad gubben kan skjuta! :D

Det där är en riktigt härlig gubbe. Han besitter även en hel del bra kunskap tycker jag. Han är lika kul när han pratar som när han skjuter tycker jag :)

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

• Similar Content

• By BasseMcTratt
      Hejsan!

Jag har en fråga angående placering av rödpunkten. 

Om man exempelvis ska skjuta på 100m så kommer kulan att träffa 9cm över rödpunktens centrum. Själva rödpunkten har, på 100m, en diameter på 12cm (dvs en radie från centrumet på 6cm). 

Betyder det om man vill träffa exakt att man ska rikta rödpunktens överkant 3cm under där man vill träffa för att få en så exakt träff som möjligt? Tänker jag rätt eller har jag fått det helt om bakfoten?

• By henke
      Påbörjar en ny tråd för länkning av militära filmklipp som kan vara av intresse på internet

Hittade denna på YouTube,
      Min favoritlåt från filmen Team America i ackompanjemang av Irakbilder.
      Gillar när de rabblar upp saker från America; SUSHI, Christmas,......BOOKS.

• By Soffnisse
      Behöver hjälp att välja mellan P4 och P7. Kommer söka GU som skyttesoldat och undrar vad skillnaden är på dessa förutom det geografiska.
    • By Gåsapåg
      http://www.expressen.se/nyheter/25-aring-togs-med-vapen-pa-centralen/

Vågar man tro att journalisten är ute och cyklar? eller när har Glock börjat tillverka "kulsprutepistoler"?

Halvautomatisk kulsprutepistol...det verkar inte vara det bästa.
    • By Recon
      Lite frågor om skytte och jag vet inte om det här är rätt forumdel för det så blågul får gärna flytta den om det är fel.

För länge sen så sköt jag dynamiskt pistolskytte inom IPSC men när jobb och familj tog för mycket tid i en längre period så blev jag tvungen att välja bort det och göra mig av med mina licenser.
      I dagsläget så kommer jag att gå på en GSS/T tjänst på K3 i höst vilket är passande på flera sätt då jag har mer tid nu och därför tänkte ta upp skytte igen. Både för att jag gillar sporten och som ett komplement till tjänstgörinigen.

Min första fråga är om förband som K3 har skytte utöver det som görs i tjänstgöringen? Har för mig att vissa regementen hade egna skytteföreningar för länge sen.

Min andra fråga är om det är någon skytte förening i stockholm med lånevapen/intygsbehörighet ni rekommenderar och som gärna utövar IPSC(pistol främst men gärna även gevär) då jag måste börja med att ta licens på lämpligt vapen igen. Helst i västerort alternativt centralt. Svara gärna i PM om ni inte vill lägga upp det här.
  • Create New...