Fk Fjellman Posted October 2, 2013 Report Share Posted October 2, 2013 En ikon har gått ur tiden, men hans litteratur kommer att leva kvar under mången år... Trevlig resa och tack för dina fantastiska böcker... CNN's Tom Clancy obit //Fjello Link to comment Share on other sites More sharing options...
Danne Posted October 2, 2013 Report Share Posted October 2, 2013 *tystnad*PIIIIIIIIIIIIIIIIING*tystnad**tystnad**tystnad**tystnad* ............... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vildmannen Posted February 26, 2014 Report Share Posted February 26, 2014 Sista boken publicerades postumt i december. http://www.tomclancy.com/book_display.php?isbn13=9780399160479 Provläs några sidor här: http://www.amazon.com/Command-Authority-Jack-Ryan-Clancy/dp/0399160477/ref=tmm_hrd_title_0?ie=UTF8&qid=1387388516&sr=1-2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
employed Posted March 28, 2014 Report Share Posted March 28, 2014 Var Tom Clancy synsk? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andtryggve Posted March 28, 2014 Report Share Posted March 28, 2014 Jag gillade de första av hans böcker. Men enligt mig: Hans böcker efter Kardinalen i Kreml var ärligt talat rätt dåliga. De var xenofobiska (om inte rent rasistiska i en del fall), homofobiska, hade mycket tjatiga politiska budskap i sig, och så gillade han verkligen inte otrohet och journalister. Han var väl rätt bra på att skriva actionscener med strid, men det blev väl mindre och mindre av den varan ju mer han skrev. ( Samtidigt så skilde han sig från sin fru 1999 och gifte om sig med en mycket yngre kvinna som han haft en affär med, så han var inte speciellt bra på att leva som han lärde...... ) EDIT: Summan av Skräck var rätt bra också, faktiskt (även om det där började synas vad som komma skulle...). Efter det läste jag bara två böcker till av honom, och de kändes båda två rätt sunkiga.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andtryggve Posted March 28, 2014 Report Share Posted March 28, 2014 Var Tom Clancy synsk? Om nu han har skrivit så mycket av denna bok.... Det är kanske medförfattaren Mark Greaney som ska ges äran. Om ryssarna invaderar resten av Östeuropa, då.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.