Macko Posted September 30, 2013 Report Share Posted September 30, 2013 God kväll! vad är era åsikter om vad dessa killar i USA (suprise) gör? http://www.youtube.com/watch?v=46NZ4wLOxO4 Lite mer info om det som händer: http://www.dailymail.co.uk/news/article-2438620/Shocking-video-Range-Rover-crashing-bikers-surround-vehicle-annual-street-ride.html Jag tycker att personen som körde SUV:en gjorde helt fel, inte ens om man är rädd för sitt liv i USA är det ok att köra över personer. (som enligt filmbeskrivningen dog) Dock tycker jag att motorcyklisten som börjar slå sönder fönsterrutan på slutet också gör helt fel! Vilket då blir neutralt!? (Ironi) Mvh Markus Ps. Hur gör man inbäddade klipp? Är helt noob inom detta. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Berg Posted September 30, 2013 Report Share Posted September 30, 2013 Jag har ingen respekt för folk som njuter av att se andra lida såsom vissa gjorde i början av klippet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Macko Posted October 2, 2013 Author Report Share Posted October 2, 2013 Nu har även aftonbladet publicerat filmen med kommentarer, dock är det inte det som jag reagerar på. Det som jag reagerar på är att i beskrivningen till självaste filmen stod det "1 oktober 2013 14:47 Här går MC-gäng till attack mot barnfamilj Barnfamiljen råkade köra på en motorcyklist av misstag" Det var inget misstag, att "råka köra över en motorcyklist händer inte. + Att reportern nästan sär-pratar... Irriterande, "motor cyklisterna..." Edit: Den första krocken var inte (enligt mitt tycke) ens en olyckshändelse, motorcyklisten svänger in precis framför och bromsar, ingen olycka då motorcyklisten gjorde det medvetet för att störa/irritera. Link to comment Share on other sites More sharing options...
adam7 Posted October 3, 2013 Report Share Posted October 3, 2013 känslor känslor känslor.... i trafiken om vi ser på utgångssituationen, kör SUV:n för nära motorcykeln som kör framför honom. om en båge kommer för nära dig, och du är bakom, saktar du ner för att bygga avstånd. vi ser inte riktigt hur bågen framför bilen saktar ner, eftersom filmaren ser bort. det ser emellertid ut som bågen saktar ner utan orsak, men det minskar inte kulpabiliteten hos bilisten, som skall kunna stoppa sin bil utan att träffa i alla omständigheter. straff åt bilisten. straff även åt motoristen för att betee sig på ett sätt som orsakar fara. om jag skulle ha varit bilisten, skulle sannolikt min reaktion ha varit att stanna bilen och se hur det gick med motoristen. motoristerna var ju inga enprocentare. nå, min teoretiska reaktion har inte betydelse. att sedan köra över hojen och eventuellt föraren för att rymma, är ju kriminellt. ingen orsak till straffrihet p.g.a nödvärn fanns. bara för att det fanns ett stort antal motorcyklister ger inte rätt att köra över en hoj och eventuellt föraren. fortsatta åtgärder, dvs. nya utbrytningen + attacken på bilen är båda kriminella. ...... diskussionen om bilistens och motoristernas känslor är sedan en annan femma, men har inte att göra med straffansvaret. .... ps. har kört hoj en hel del Link to comment Share on other sites More sharing options...
Macko Posted October 3, 2013 Author Report Share Posted October 3, 2013 På sporthoj.com där jag hittade klippet stod det att motorcyklisten dog. Och enligt den trafikskola jag är på för att ta B-kort så åker lappen utav att bara göra det som den motorcyklisten som svängde in precis framför. Där av tycker jag inte att bilisten "råkade" köra på den motorcyklisten utan att det var hoj-förar'ns fel. Ps, jag kör också hoj ;) Link to comment Share on other sites More sharing options...
SnowFella Posted October 3, 2013 Report Share Posted October 3, 2013 Dog inte men är sjukhus lagd med vissa skador, bla bruten rygg och förlamning. Hade förresten inget där att göra i första hand då han tydligen redan hade en indragen licens för upprepade trafik brott. Svårt att se i videon men enligt dom rapporter jag sett och läst så stannade bil föraren efter den första krocken men blev attackerad direkt, fick skurna däck och annat. Så det gjorde att han försökte ta sig ur läget på det sätt han gjorde, stämmer det så ser jag inte ett dugg fel att göra om dom som blockerat in bilen till bowling käglor! Enda jag ser som underligt är dom sista sekunderna i videon, har han tidigare känt sig så hotad att han bestämde sig för att använda bilen som ett vapen för att ta sig ur ett ruttet läge plus nästan fått dörren uppsliten vid ett tidigare stop så förstår jag inte varför han inte la i backen och igen försökte ta sig ur läget! Finns andra video klipp på nätet som visar samma gäng, går inte ens att räkna antalet trafik regler dom bryter! Bland annat så stoppar dom annan trafik i korsningar så resten av motorcycklarna kan fortsätta genom röd ljus och en bil som inte vill stanna attackerar dom direkt. http://www.liveleak.com/view?i=3cd_1380579664 Link to comment Share on other sites More sharing options...
2Sharp Posted October 3, 2013 Report Share Posted October 3, 2013 Ett gäng idioter som åker båge går får långt och får betala för det, jag gråter inte överdrivet mycket. Vi ser ju heller inte vad som ev. kan ha hänt innan filmen börjar.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.