Jump to content

Letar efter Militär cykel

hvsjv

Recommended Posts

Hej!

Jag letar efter helst militär cykel som jag kan cykla på grusvägar. Efter som jag väger en del så tycker jag att ballong däck är nog det bästa för mig.Tycker gamla sadlar med fjäder är nog det bästa för mig.

Har ni några bra tips var man kan söka på för att hitta såna här cyklar?

Blocket kanske?

Vilket konstruktivt inlägg...

En sökning via Google på just "militärcykel" ger en hel del träffar, främst från forum där det finns människor som eftersöker detsamma som TS eftersöker.

Här hittade jag en säljesannons enbart 8 dagar gammal:

http://www.begcykel.net/cykel/213-militarcyklar-i-mycket-bra-skick

Så hårdaste tipset är att helt enkelt använda sig av Google och söka på det man letar efter. Och kom inte och gnäll på priset, idag kostar dom eftersom dom är eftertraktade i vårt retroinspirerade samhälle, och vill man gärna ha får man snällt betala...

Vilket konstruktivt inlägg...

Tja, eftersom länkar till blocket inte är tillåtna så kunde jag inte bidra med det men sidan svämmar i princip över med annonser om såväl militärcyklar som andra gammaldags cyklar.

Det finns ett märke som heter "Kronan". Jag vill minnas att de började med överskottsförsäljning av militärcyklar och när den källan sinade startade de nytillverkning av snarlika cyklar. De kostar förstås lika mycket som andra nya cyklar.

Disclaimer: jag har ingen anknytning till detta företag, har aldrig cyklat på någon av deras cyklar och vet inte om de är bra. Med tanke på mitt namn här på forumet måste jag ändå svara!

Edit: efter att ha sett inlägget från Richard N nedan så hittade jag ett test från 2005 i Råd och Rön, publicerat på nätet 2011-05-30, som verkar ge honom rätt och är rätt kritiskt mot Kronan och flera andra vardagscyklar.

Edited by Cykelskytt
  • Like 1