neon Posted May 15, 2003 Report Share Posted May 15, 2003 jag blev stabsplatsbefäl 15 på Amf1, vad inebär utbildningen? någon som har nån info, har sökt här på forumet och försvarsmaktens sida men jag hittar inget. tacksam för all info. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mask Posted May 15, 2003 Report Share Posted May 15, 2003 det verkar torrt med info om stabstjänsterna, har många gånger frågat å min väns (som ska bli stabsplatstekniker) vägnar, men inte fått något svar =( Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
neon Posted May 15, 2003 Author Report Share Posted May 15, 2003 ok, tack undrar om man kan bli spaning efter grundutbildningen, dom är väl en del av staben ?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
106 Posted May 15, 2003 Report Share Posted May 15, 2003 ok, tack undrar om man kan bli spaning efter grundutbildningen, dom är väl en del av staben ?? Om jag inte missminner mig är det a-dyk, alltså är det ganska kört. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
neon Posted May 15, 2003 Author Report Share Posted May 15, 2003 (edited) kan va :( men fins det inga vanliga spanings soldater ?? eller är det bara a-dykare?? finns det inget liknande som amerikanska rangers eller scouts i den svenska försvarsmakten. det är väl spaningsoldater? eller så är jag ute och cyklar. men jag upskattar om någon som är upplyst förklarar lite. tack EDIT: skrev till lite Edited May 15, 2003 by neon Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tjorven Posted May 15, 2003 Report Share Posted May 15, 2003 Sök på www.lumpen.nu Du kommer att utbildas till amfibiesoldat och om det finns det lite info här på forumet. Gällande din befattningsutbildning så håll till godo med infon på lumpen.nu Du kommer förmodligen bli inbjuden till ett infomöte där du får reda på exakt vad din befattning innebär. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
neon Posted May 15, 2003 Author Report Share Posted May 15, 2003 jag har läst allt på lumpen.nu, jag vet även att jag kommer bli amfibie och jag har varit på info mötet, men jag fick ingen specifik info om min tjänst där. någon på forumet borde ha hafft samma utbildning?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts